قرارداد هاشمی‌نسب فقط به سازمان لیگ ارائه شده/ تمدید معافیت سرلک عجیب نبود

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال درباره ثبت قرارداد مربی استقلال تنها به ذکر این جمله که «این قرارداد به سازمان لیگ ارائه شده است» اکتفا کرد!

فرشید طاهری، مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال شامگاه چهارشنبه درباره تمدید یک ماهه مجوز معافیت میلاد سرلک، هافبک پرسپولیس، گفت: جزئیات تمدید معافیت سرلک را نظام وظیفه باید توضیح بدهد. مجوز قبلی این بازیکن با استفاده از قانون معافیت بازیکنان لیگ برتر تا ۲۸ سالگی بود که اول شهریور به پایان رسید. پس از آن با درخواستی که این بازیکن از نظام وظیفه داشت، مجوز معافیت او تا اول مهر و به مدت یک ماه تمدید شد. پس از آن تاریخ ممکن است با دعوت به تیم ملی این مجوز ۶ماهه شود.

 

طاهری با اشاره به قانون معافیت بازیکنان لیگ برتری و ملی‌پوش از سربازی، یادآور شد: بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند تا ۲۸ سالگی معافیت‌شان ۶ ماه به ۶ ماه تمدید می‌شود و از معافیت ورزشی استفاده می‌کنند. این معافیت بر اساس قانون برای ملی‌پوشان تا ۳۰ سالگی است.

وی درباره اینکه آیا تمدید معافیت سربازی برای بازیکنان قبلا هم سابقه داشته است، اظهار کرد: مانند ماجرای سرلک در لیگ برتر و حتی لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر هم وجود داشته که با توجه به قوانین موجود، نظام وظیفه معافیت‌شان را تمدید کرده است.

طاهری در فاصله هفت روز تا پایان فصل نقل‌وانتقالات تابستانی اضافه کرد: همه تیم‌ها تا ۸ شهریور فرصت دارند قراردادها را فسخ یا تعدیل و بودجه‌شان را کم یا زیاد کنند.

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ با بیان اینکه استقلال و سپاهان تنها تیم‌هایی هستند که باتوجه به سقف بودجه پُر نمی‌توانند بازیکن جدید جذب کنند، افزود: درباره سایر تیم‌ها قراردادهای پرسپولیس نزدیک به سقف است اما اگر بخواهد بازیکن بگیرد تعدیل می‌کند. اکثر تیم‌ها اما پایین‌تر از سقف بودجه‌شان را بسته‌اند و برخی تیم‌ها هم خیلی کمتر از سقف ۲۰ میلیاردی بودجه‌ تخصیصی را تعیین کرده‌اند.

وی در واکنش به به این سوال که آیا قرارداد مهدی‌ هاشمی‌نسب، مربی استقلال ثبت شده است، با پاسخی مبهم گفت: قرارداد هاشمی‌نسب به سازمان لیگ ارائه شده است و بازی اول را هم روی نیمکت نشست.

طاهری همچنین در واکنش به اینکه گفته می‌شود استقلالی‌ها به‌رغم پر بودن سقف بودجه، به‌دنبال جذب بازیکن خارجی هستند، افزود: اگر استقلال تمایل به جذب بازیکن جدید باشد، باید قراردادهایش را تعدیل کند.

مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال علاوه بر این درباره درخواست استقلالی‌ها برای اینکه با توجه به کسب سهمیه، بودجه‌شان مانند سقف بودجه تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان لحاظ شود نیز گفت: این درخواست باید در کارگروه لیگ برتر بررسی شود و به آن پاسخ داده خواهد شد.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه