چمپیونزلیگ بدون مسی و رونالدو

بعد از سال‌ها درخشش لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در چمپیونزلیگ این فصل رقابت‌ها اولین دوره‌ای است که لیگ قهرمانان بدون حضور این دو ستاره بزرگ برگزار خواهد شد.

 لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در بیش از یک دهه گذشته بزرگترین ستاره‌های فوتبال بودند.

رقابت همیشه جنجالی و پرهیجان این دو اسطوره اما در هیچ رقابتی به اندازه چمپیونزلیگ جذاب و نفس‌‌گیر نبود. اما گذشت زمان در نهایت باعث شد تا به روزی برسیم که برای اولین بار بعد از سال‌ها شاهد چمپیونزلیگی باشیم که نه لئو مسی و نه کریس رونالدو در آن حضور نخواهند داشت.

 رونالدو

فصل گذشته کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان حضور نداشت. کریس فصل را با پیراهن منچستریونایتد آغاز کرد، اما در ژانویه با انتقالی پر سر و صدا راهی النصر عربستان شد تا فوتبال اروپا را ترک کند. اما لیونل مسی با پیراهن پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان بازی می‌کرد هر چند باشگاه فرانسوی با حضور او و یک دو جین ستاره دیگر نتوانست به مراحل بالا برسد و به جام دست پیدا کند.

با پایان فصل در لیگ یک فرانسه لئو مسی از پی‌اس‌جی جدا شد و به آمریکا رفت تا پیراهن اینترمیامی را به تن کند. به این ترتیب دو اسطوره بزرگ فوتبال، مسی و رونالدو، حالا در اروپا حضور ندارند و امسال شاهد چمپیونزلیگی بدون آنها خواهیم بود.

 مسی

گلزنی‌های مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان:

آمار گلزنی رونالدو در لیگ قهرمانان بالاتر از مسی است، اما لئو در مرحله گروهی بیشتر از رونالدو گلزنی کرده است. رونالدو با سه باشگاه رئال مادرید، یوونتوس و منچستریونایتد در این تورنمنت 140 گل به ثمر رسانده که از این تعداد 73 گل در مرحله گروهی بوده است.

تعداد کل گل‌های مسی اما 129 گل بوده است. ستاره آرژانتینی از این تعداد 78 گل را در مرحله گروهی وارد دروازه حریفان بارسلونا و پاری سن ژرمن کرده است.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه