پرسپولیس با VAR هم قادر به میزبانی از رونالدو نیست!

نگاهی به تصاویر چمن استادیوم‌های آزادی و نقش جهان در هفته‌های اخیر مشخص می‌کند مشکلات لیگ برتر ایران فقط شامل حال نداشتن VAR نیست.

 

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین اظهاراتش در واکنش به خرابی چمن استادیوم آزادی، بهانه عجیبی را پیش روی اصحاب رسانه گذاشت.

 رییس فدراسیون فوتبال گفت به دلیل کمبود آب در مجموعه ورزشی آزادی از ماشین‌های آتش نشانی برای آبیاری چمن استادیوم آزادی کمک گرفته شده است

ورزشگاهی که طی ماه‌های اخیر به دلیل مرمت ناگهانی و بدموقع از سوی مسئولان این مجموعه تحت تأثیر تخریب سکوهایش قرار گرفته حالا وسط زمین چمن آن هم چاله‌هایی به وجود آمده که باعث تاسف برای فوتبال ملی کشورمان است.

اما این تنها مختص به زمین ورزشگاه آزادی نیست بلکه در روز بازی استقلال مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان نیز جواد نکونام و دیگر اعضای کادر فنی استقلال به وضعیت بد زمین چمن نقش جهان اصفهان اعتراض و انتقاد کردند.

انتقادی به جا که مسئولین هیئت فوتبال استان اصفهان نیز به آن اذعان داشته و معتقد بودند شرایط زمین چمن این ورزشگاه در سطح برگزاری لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران نیست چه برسد به میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا.

حالا در شرایطی که سه تیم پرسپولیس، سپاهان و نساجی مازندران باید تا حدود یک ماه دیگر وارد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شوند علاوه بر مشکل نداشتن کمک داور ویدیویی که استفاده از آن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مرحله گروهی نیز به یک اجبار تبدیل شده شاهد هستیم که وضعیت میزبانی تیم‌های ایرانی به لحاظ زمین برگزاری مسابقه نیز دچار مشکل خواهد شد.

در واقع پیش از این گفته می‌شد تیم‌های ایرانی به دلیل نداشتن VAR قادر به میزبانی نیستند و می‌توانند با VARاجاره‌ای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را میزبان باشند ولی حالا با توجه به اوضاع بد زمین‌های ورزشی استادیوم آزادی و نقش جهان اصفهان شرایط میزبانی دو تیم پرسپولیس و سپاهان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر با اما و اگرهای دوباره‌ای مواجه می‌شود. ضمن اینکه باشگاه نساجی مازندران نیز قصد داشت زمین دیگری را به عنوان میزبان لیگ قهرمانان آسیا معرفی کند.

حضور ۳ باشگاه النصر، الاتحاد و الهلال عربستان با حضور چهره‌های شاخصی همچون رونالدو، بنزما و نیمار در گروه‌های این سه تیم همچنین دیگر باشگاه‌های مطرح منطقه غرب آسیا این پرسش را پیش روی برگزارکنندگان فوتبال و متصدیان این ورزش در کشورمان می‌گذارد که چه کسی به فکر زیرساخت‌های فوتبال در مملکت است که امروز باید شاهد چنین وضعیتی در مهم‌ترین زمین‌های چمن استادیوم‌های ورزشی کشورمان باشیم.

 

 

منبع: ورزش3
دیدگاه