انتقاد رضا عنایتی از میزبانی ازبکستانی‌ها

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: به دلیل از دست دادن موقعیت‌های زیاد مقابل هنگ‌کنگ ناراحت هستم.

 رضا عنایتی پس از برتری ۳ بر صفر تیم ملی فوتبال امید مقابل هنگ‌کنگ در اولین دیدار گروه E مسابقات مرحله اول انتخابی المپیک در قاره آسیا، اظهار داشت: بازی خوبی بود اما از اینکه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم، مقداری ناراحت هستم. البته شروع هر تورنمنت سختی‌های خودش را دارد و خدا را شکر می‌کنیم امروز با تلاش بچه‌ها توانستیم گام اول را خوب برداریم.

وی افزود: بازی بعدی ما با افغانستان است و پس از آن، اصلی‌ترین دیدار خود را مقابل ازبکستان برگزار می‌کنیم. شرایط جدولی هم خاص است و با یک فرمول خاص، تیم اول بالا می‌رود و سعی می‌کنیم همه مسائل را رصد کنیم تا به مشکل نخوریم. در حد توان خود حریفان را آنالیز کرده‌ایم. نیمه دوم بازی ازبکستان و افغانستان را هم با حضور در استادیوم دیدیم. تا حدودی با نحوه بازی این ۲ تیم آشنایی پیدا کردیم.

سرمربی تیم ملی امید کشورمان عنوان کرد: امیدوارم بچه‌ها با همین شادابی و انگیزه کار خودشان را انجام بدهند. خدا را شکر شرایط روحی، روانی، انگیزه و فنی آنها خوب است. البته چند اتفاق غافلگیرکننده برای ما رخ داد که یکی از این موارد این بود ۳ ساعت قبل بازی فهمیدیم آریا برزگر و علیرضا باویه نمی‌توانند برای ما بازی کنند. مثل اینکه این نفرات از دوره قبلی مسابقات بحث انضباطی داشتند و متاسفانه نتوانستیم امروز از این ۲ بازیکن استفاده کنیم.

عنایتی ادامه داد: محمد حسین اسلامی هم مقداری سرماخوردگی داشت که این موضوع ما را مقداری دچار مشکل کرد اما نفرات جایگزین فوق‌العاده با انگیزه کار کردند. در این مدت کمی که با هم هستیم، بچه‌ها به خودباوری خوبی رسیده‌اند و می‌دانند چه مسئولیت سنگین و بزرگی بر عهده‌شان است‌. نرفتن تیم به المپیک پس از ۴۸ سال، همان بار سنگینی است که روی دوش این بچه‌ها است اما به آنها ایمان دارم.

وی اضافه کرد: مطمئن باشید مجموعه از مدیریت، سرپرستی، تدارکات، رسانه، پزشکی و... تمام تلاش خود را می‌گذارد و تمام توان خود را به کار می‌گیرند تا از ازن مرحله عبور کنیم زیرا سخت‌ترین مرحله برای ما است.

سرمربی تیم امید عنوان کرد: ازبکستان از میزبانی‌اش به بهترین شکل استفاده می‌کند. مثلا زمین بازی امروز ما کوچک و سفت بود و حتی آب به آن نداده بودند. نمی‌خواهیم بهانه بگیریم اما شرایط میزبانی است. استادیومی که خودشان در آن بازی کردند، فوق‌العاده شیک است که چمن بسیار خوبی هم دارد. ازبکستان به عنوان میزبان این حق را برای خودش قائل است و نباید ناامید شویم بلکه باید با تمام سختی‌ها مبارزه کنیم.

عنایتی گفت: امیدوارم در پایان دل مردم را شاد کنیم و وظیفه‌ای که به گردن داریم، به بهترین شکل انجام بدهیم. خواهش می‌کنم مردم خوب ایران در این روزهای بسیار عزیز ما را دعا کنند و مطمئن باشند دعای آنها به ما انرژی می‌دهد تا در این مسیر سخت به موفقیت برسیم.

 

دیدگاه