ماجرای علامت هیس نشان دادن طارمی به هواداران پرتغالی چه بود؟ + عکس

علت هیس نشان دادن مهدی طارمی به هواداران استرلا آمادورا در یک ویدیویی که روی سکو‌ها ضبط شده، مشخص شد.​

مهدی طارمی پس از گذشت چهار دیدار، بالاخره توانست در پنجمین هفته از فصل جدید رقابت‌های لیگای پرتغال برای پورتو گلزنی کند. ستاره ایرانی در شرایطی تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند که به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۱۵ وارد زمین مسابقه شده بود.

پس از اینکه طارمی موفق شد دروازه استرلا آمادورا را باز کند، به سمت جایگاه هواداران رقیب رفت و با نشان دادن علامت هیس، از آن‌ها خواست تا سکوت کنند. اینکه این بازی در نزدیکی لیسبون و در فاصله ۱۴ کیلومتری از استادیوم ژوزه آلوالاده، ورزشگاه اختصاصی اسپورتینگ برگزار می‌شد، در این موضوع بی تأثیر نبود.

در روز‌های گذشته، باشگاه اسپورتینگ بیانیه عجیبی را علیه طارمی منتشر کرد و یکی از پیشکسوتان این باشگاه نیز اظهارات نژادپرستانه‌ای را علیه مهاجم ایرانی پورتو به زبان آورد و حالا نیز طارمی به لیسبون آمده بود و برابر هواداران شهری قرار گرفته بود که چند سالی است به دشمن شماره یک او تبدیل شده‌اند.

البته انتشار ویدیویی از سکو‌های استادیوم خانگی استرلا آمادورا نشان می‌دهد در زمانیکه طارمی برای ورود به زمین مشغول گرم کردن بوده است، هواداران میزبان با شعار‌ها و برخی اقدامات، بازیکن ایرانی پورتو را تحریک کرده و قصد داشته‌اند تمرکز او را بر هم بزنند.

در ویدیویی که منتشر شده، یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه، عینک و کلاه شنایی را در دست دارد و آن را به طارمی نشان می‌دهد. در پرتغال اصطلاحی به نام استخر وجود دارد. زمانیکه یک بازیکن در محوطه جریمه برای گرفتن خطای پنالتی شبیه سازی می‌کند، در این کشور، از او به عنوان یک شناگر که درون استخر شیرجه می‌زند، نام برده می‌شود.

از آنجایی که هواداران اسپورتینگ و بنفیکا اعتقاد دارند طارمی در محوطه جریمه به دنبال فریب داوران است، به مهاجم ایرانی القابی در رابطه با استخر و شنا داده شده و این تماشاگر نیز به همین منظور وسایل شنا را به استادیوم برده بود که طارمی با به ثمر رساندن تک گل این بازی، به خوبی جواب هواداران میزبان را داد و آن‌ها را به سکوت دعوت کرد.

ماجرای توهین به مهدی طارمی در پرتغال

توهین به مهدی طارمی

دیدگاه