طعنه مدیرعامل گل گهر: پرسپولیس باید می‌برد تا جشن‌شان کامل می‌شد

مدیرعامل گل‌گهر به شدت از اتفاقات رخ داده در بازی پرسپولیس، برنامه‌ریزی سازمان لیگ، برپایی جشن در مسابقه برابر آنها و برخی مسائل دیگر به شدت گلایه دارد.

به گزارش جهان مانا به نقل از ورزش‌ سه، محمد اسفندیارپور مدیرعامل گل‌گهر سیرجان یکی از میهمانان تلفنی برنامه فوتبال برتر بود و درباره اتفاقات رخ داده در مصاف با پرسپولیس بیان کرد: متاسفانه این بار اولی نیست که در آزادی این اتفاقات برای گل‌گهر رخ می‌دهد، نمی‌خواهم بگویم امیدوارم ولی کاش بار آخر باشد. کاش این داستان برای فوتبال کشور و گل‌گهر تمام شود. من نمی‌دانم تاکجا این همه ظلمی که به گل‌گهر شده قرار است ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: یک تصور در حال به وجود آمدن است که یک دو قطبی است؛ تیم‌های خاص و تیم‌های شهرستانی. ادبیات شده و از آن استفاده می‌کنند. بارها گفتیم اصلا خود این واژه آسیب است و بهتر است از آن استفاده نکنید، ولی متاسفانه این سیکل تکراری وجود دارد.

بخش بعدی صحبت‌های اسفندیارپور اشاره به نمایش کیفی و فنی دو تیم گل‌گهر و پرسپولیس بود و  در اینباره گفت: دو تیم همه چی را پیش بینی کردند، تدارک دیده‌اند و برای یک بازی خوب آمدند، ولی متاسفانه عاملی نتیجه بازی را تعیین می‌کند که نه می‌توان آن را پیش بینی کرد و نه می‌توانیم آن را پیشگیری کنیم. هیچ جوره زورمان نمی‌رسد. 

مدیرعامل گل‌گهر در ادامه به الزام وجود وی ای آر می‌پردازد: بهانه خوبی برای وار وجود دارد و باید بدانیم اگر var باشد چگونه بعد از آن برخورد خواهیم کرد. از آن مهم‌تر تمام مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ در همان لحظه اذعان داشتند، که توپ گل شد، ولی داور و کمک داور بازی بدون توجه به این مسائل گل ما را قبول نکردند. وی‌ای‌آر نبود، عقل و چشم که بود. چطوری به راحتی از حق یک باشگاه و هوادارانش بگذریم. می‌توانست بازی را قطع کند و مشورت بگیرد. بارها از این اتفاقات افتاده است.

اسفندیارپور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از صحبت‌هایی که اشتباهات را جزئی از داوری می‌دانند، اضافه کرد: امروز صحبت می‌کردند و خیلی راحت می‌گفتند اشتباه داوری است. می‌گویند داور هم استانی شما هم یک جا قضاوت داشته و اشتباه کرده. این چه مثالی است؟! این چه مصداقی است؟! به نظرم این‌ها صورت مسئله پاک کردن. الان قرار است چه اتفاقی برای VAR بیفتد. چه زمانی قرار است وی ای آر بیاید و منتظر آن باشیم؟! فقط شعار دادیم پیرامون این موضوع.

در ادامه میثاقی مجری برنامه هم از افشاریان و سیاست‌های منفعلانه‌اش درباره ورود VAR به ایران انتقاد کرد. اسفندیارپور اینطور حرف‌هایش را از سر گرفت: چه برنامه‌ای است. امروز بیایند بگویند این یک پروژه است. چه زمانی قرار است استارت بخورد و چه زمانی تمام شود تا این موضوعات را دیگر نبینیم.

مدیرعامل گل‌‎گهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقاد از سیاست‌های کمیته انضباطی و محرومیت‌های سریع اعضای باشگاه‌ها پرداخت و در این مورد اینطور توضیح داد: اگر هم بخواهیم اعتراض کنیم و بیانیه بدهیم، بلافاصله محروم می‌کنند. ببینید آقای میثاقی یک اتفاقی در حال رخ دادن است. ما باشگاه‌ها را بدهکار همه کرده‌ایم. فقط پاسخگو هستند. نه می‌توانند بیانیه بدهند، نه می‌توانند صحبت کنند، نه می‌توانند اعتراض کنند. هیچ کاری نمی‌توانند انجام بدهند و بلافاصله آنها را به کمیته‌های مختلف انضباطی و اخلاق و ... می‌خوانند! چه کسی قرار است به داد ما برسد؟! 

مدیرعامل گل‌گهر سپس درباره اهدای سوپرجام و برپایی جشن برای پرسپولیس پس از مصاف با گل‌گهر بیان کرد: سال گذشته برای حضور مربیان در کنفرانس خبری تاکید داشتند، جریمه گذاشتند، مکاتبه کردند که حتما باید سرمربی حضور داشته باشد. چطور است که در این بازی به مهمی خود آقایان هم حضور دارند؛ از روسا تا همه مسئولین مربوطه، اما به راحتی از این مسئله می‌گذرند.

اسفندیارپور سپس در واکنش به این سوال که آیا اوزونیدیس به نشست خبری رفته و خبری از کسی نبوده، تاکید کرد: بله دیده هیچ کس نیست. همکاران شما آنجا حضور دارند، تیم‌ها رفته‌اند برای اعلام نظرات فنی ولی هیچ کس حضور ندارد! من هیچ توجیهی برای این ماجرا نمی‌بینم. اصلا نمی‌فهمم چرا باید این اتفاق بیفتد.

او با انتقاد از برگزاری جشن اضافه کرد: اصلا جشن برای چه باید باید در این بازی برگزار شود. همکار محترم شما در استادیوم بود و تاکید بر این قضیه داشت که اگر پرسپولیس پیروز شود، جشن آنها کامل می‌شود. چرا این حساسیت را باید به این بازی بیاوریم؟!

در ادامه محمدحسین میثاقی به تایید صحبت‌ها و اعتراض‌های مدیرعامل گل‌گهر پرداخت و به برنامه‌ریزی لیگ برتر انتقاد وارد کرد و گفت که این‌ها نمی‌توانند بازی‌ها را به صورت درست و منظم برگزار کنند. اسفندیار در این مورد و درباره وقفه لیگ اضافه کرد: الان شرایط بازی‌ها نامساوی شده. پرسپولیس هفته گذشته در جام باشگاه‌ها بازی داشته و تیم ما هفته‌ها بازی نداشته. الان دوباره تعطیل شد و رفت تا چند هفته دیگر. اصلا نمی‌دانیم کی هست و با چه تیمی بازی داریم. الان می‌گویند در حال تلاش هستیم تا با سپاهان صحبت کنیم تا بازی معوقه با این تیم قبل از بازی هفته هشتم برگزار شود. چه زمانی می‌خواهند با قطعیت این موضوع را به ما بگویند؟! ما چه برنامه‌ای داشته باشیم؟! 

مدیرعامل گل‌گهر با ناراحتی ادامه داد: هیچ کس الان نمی‌داند! آن از برنامه‌ریزی، آن از داوری، آن از برنامه جشن اهدای جام پرسپولیس. الان ما هر بار باید بعد از بازی‌های این شکلی برویم به بازیکنان‌مان بگوییم تلاش‌تان را بکنید. دیگر چه کسی باورش می‌شود؟! آقای میثاقی خطر این است که آرام آرام این قصه در حال جا افتادن است که باور کنیم ما نمی‌توانیم. عواملی درگیر این قضیه است و عواملی تاثیرگذار است که برای ما نشدنی است. رها کنیم آقا. کاری انجام ندهیم.

 

دیدگاه