پیروزی مقصودلو در لیگ شطرنج آلمان

ملی‌پوش شطرنج ایران در لیگ شطرنج آلمان به پیروزی رسید.

به گزارش جهان مانا ، در جریان دور دوم لیگ شطرنج آلمان، "پرهام مقصودلو" مرد شماره یک شطرنج ایران به مصاف حریفش رفت و موفق شد به پیروزی برسد. مقصودلو در این رقابت توانست مقابل شطرنج‌باز ازبکستانی به پیروزی برسد.

مقصودلو که با ریتینگ ۲۷۰۷ در این مسابقات حضور دارد، پس از این پیروزی حدود ۵ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد. باتوجه به بازی‌های ملی‌پوش ایران در این ماه (بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قطر)، مقصودلو در رنکینگ زنده جهانی توانست ۲۴.۶ واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد و با ۱۴ پله صعود در رده ۱۹ جهان قرار گیرد. پیش از این مرد شماره یک شطرنج ایران در بازی اول خود در این مسابقات توانسته بود به پیروزی برسد.

سید محمد امین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران که در لیگ شطرنج آلمان بازی می‌کند، در دور دوم این مسابقات برای تیمش به میدان رفت و به تساوی رسید. پویا ایدنی که هم‌تیمی طباطبایی در لیگ شطرنج آلمان است، در بازی دوم خود به پیروزی رسید.

باتوجه به نتایج کسب‌شده، تیم پرهام مقصودلو در دور اول با نتیجه ۷.۵ بر ۰.۵ مقابل حریفش پیروز شد. همچنین تیم طباطبایی و ایدنی مقابل حریفش با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه