خمس: در زمین‌هایی بازی کردیم که گوسفندان جرأت نمی‌کنند وارد آن شوند

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در نشست خبری پیش از دیدار مقابل نساجی مازندران از کیفیت زمین‌هایی که در آنها مسابقات برگزار می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش جهان مانا ، پاکو خمس در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال تراکتور تبریز مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: هفته تمرینی خوبی را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه محروم یا مصدومی نداریم. تیم ما کاملاً آماده بازی فرداست و خوشحال و باانگیزه وارد زمین می‌شویم. امیدوارم در خانه خودمان و مقابل هواداران تراکتور بازی خوبی ارائه کنیم و کاملاً آماده بازی با نساجی هستیم تا به روند پیروزی بازگردیم.

وی در مورد جنجالی که اظهاراتش علیه بازیکنان تراکتور به پا کرد، تصریح کرد: هدفم این بود که بازیکنان از حرف‌های من ناراحت شوند و به خودشان بیایند! من مربی هستم و باید همه ابزار لازم را به کار ببرم تا از بازیکنانم به نحو احسن استفاده کنم. یکی از این ابزار گاهی می‌تواند کشیدن گوش بازیکنان باشد!

سرمربی تراکتور تبریز از اخبار مطرح شده در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: از شما خبرنگاران خواهش می‌کنم هر چیزی را که در فضای مجازی منتشر می‌شود، باور نکنید و بدانید شاید 80 درصد این مطالب درست نباشد. بیشتر مردم نظر خودشان را در فضای مجازی می‌نویسند، اما افراد ترسو و دروغگو نیز مطالبی در این فضا منتشر می‌کنند.

خمس درباره پیش‌بینی‌اش نسبت به شیوه بازی شاگردان سید مهدی رحمتی بیان کرد: به نظرم نساجی فردا به شیوه دیدار با سپاهان بازی می‌کند. این تیم در دیدارهای لیگ برتر از چهار مدافع استفاده می‌کند و در لیگ قهرمانان آسیا با پنج مدافع به میدان می‌رود. نساجی از لحاظ فیزیکی عملکرد بسیار خوبی دارد و از بازیکنان قدرتمندی بهره می‌برد.

وی با تمجید از مهاجم نساجی که دو گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رسانده است، اظهار داشت: محمدرضا آزادی در خط حمله نساجی بسیار خوب است و یکی از بهترین مهاجمان لیگ محسوب می‌شود. او بسیار خوب پشت دفاع حریف فرار می‌کند و اگر مدافعان ما تمرکز نداشته باشند، آزادی پس از هر ارسال بلند به دنبال توپ خواهد رفت. ما باید با تمرکز بالایی بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در واکنش به خبرنگاری که معتقد بود خمس با اظهارات خودش حاشیه‌های زیادی برای سرخپوشان به وجود آورد، خاطرنشان کرد: توضیحاتم همان است که در سؤال اول گفتم. من همیشه به تیم خودم امیدوار هستم و نمی‌توانم به تیمم بدبین باشم. بین دو نیمه (دیدار با ذوب‌آهن) حرف‌های بسیار بدتری (نسبت به نشست خبری) به بازیکنانم زدم و هدفم این بود که آنها به خودشان بیایند!

خمس با بیان اینکه می‌خواست به شاگردانش انگیزه بدهد، اظهار داشت: عملکرد آنها در نیمه دوم خیلی بهتر از نیمه اول بود و همین هدف را دنبال می‌کردم. کاری که در نشست خبری کردم، به این خاطر بود که بازیکنان بزرگ شوند و به خودشان بیایند. بازیکنان تمرکز خودشان را در شرایط راحت از دست می‌دهند و در شرایط سخت است که پیشرفت می‌کنند.

وی درباره اینکه خبرنگاری گفت با صحبت‌هایش، ناامیدی را به تماشاگران تراکتور تزریق کرده است، تصریح کرد: هواداران باید به‌خاطر شکل بازی تراکتور خوشحال و امیدوار باشند. ما خیلی اوقات نگاهی کاملاً سیاه یا سفید داریم. یک تیم گاهی شکست می‌خورد، اما بازی زیبایی ارائه می‌کند و علاوه بر اینکه فرصت‌های گلزنی زیادی می‌سازد، به حریف خود موقعیت نمی‌دهد. در این شرایط باید امیدوار باشید.

سرمربی تراکتور با تمجید از طرفداران این تیم گفت: هواداران تراکتور باهوش هستند و این مسئله را پس از دیدار با شمس آذر نشان دادند. وقتی در این بازی شکست خوردیم، هواداران اقدام به تشویق ما کردند. آنها فوتبال را درک می‌کنند و از این بابت خوش‌شانس هستیم. وقتی تیم از روند خود خارج می‌شود، گاهی لازم است گوش بازیکنان را بکشید یا بیشتر تمرین کنید تا تیم به همان شرایط بازگردد. به‌خاطر شکل بازی و موقعیت‌های زیادی که می‌سازیم، خیلی به تراکتور خوش‌بین هستم.

خمس در پاسخ به این سؤال که آیا در فوتبال ایران ابزار کافی برای کار کردن او در تراکتور تبریز وجود دارد یا نه، تصریح کرد: مربیان همیشه دنبال این هستند که کارها را به نحو احسن انجام دهند. هر کاری انجام دهیم کم است و به خاطر همین درخواست بیشتری داریم. شاید این کار اشتباه باشد، ولی واضح است اگر زمین‌های خوبی در ایران بود نه فقط تراکتور بلکه همه تیم‌ها می‌توانستند بهتر بازی کنند. در برخی از زمین‌ها که گوسفندان نیز جرأت نمی‌کنند وارد آن شوند، بازی کردیم! جای ناراحتی است که چنین زمین‌هایی در ایران وجود دارد. نمی‌دانید با داشتن زمین‌ها خوب کیفیت فوتبال ایران چقدر فرق می‌کرد. مطمئن باشید بازی‌ها جذاب و تماشاگرپسند می‌شد. برای بازی‌های ترکیبی در این زمین‌ها سخت است. برای همین کار تیمم ارزشمند است.

وی ادامه داد: اینجا بابت زمین شکایت نداریم و زمین‌های خوبی داریم. زمین یادگار امام (ره) نسبتاً خوب است، اما در خارج از تبریز در زمین‌هایی بازی می‌کنیم که فقط می‌توانیم زیر توپ بزنیم. با این وجود سعی می‌کنیم شیوه بازی‌مان را تغییر ندهیم، اما اگر زمین‌ها خوب بود سطح مسابقات خیلی بالاتر بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در واکنش به شایعه گلایه بازیکنان از سطح تمرینات او و تعطیلی‌های زیاد خاطر نشان کرد: تمام چیزهایی که گفتید، درست نیستند. اینها شایعاتی است که در فضای مجازی دیده می‌شود. روزنامه‌نگاری مثل شما باید منابع خوبی داشته باشد و اگر نباشد نمی‌تواند درست کار کند. همه چیزهایی که گفتید دروغ بود. اگر از بازیکنی چیز ضبط شده دارید، نشان دهید. من درباره شایعات صحبت نمی‌کنم. مثل این می‌ماند که شنیده باشم شما طرفدار تراکتور نیستید و دوست دارید پرسپولیس ببرد و طرفدار این تیم هستید. شما بگویید چطور، می‌گویم از یک جایی شنیده‌ام. اگر اطلاعاتی دارید که می‌توان ثابت کرد، صحبت کنید وگرنه چیزهایی که می‌گویید شایعه است.

خمس راجع به اینکه گفته می‌شود لیست بازیکنان مدنظرش در نقل‌وانتقالات را دستیار او تهیه کرده بود، گفت: گفتم که اینها دروغ است.

وی در مورد اینکه تیمش در نیمه دوم بازی‌ها نمایش بهتری داشته است، یادآور شد: در دو بازی آخر در نیمه دوم‌ها بهتر بازی کردیم نه همه بازی‌ها. البته این نظر من است. چهار بازی پشت سر هم بردیم و کسی نمی‌گفت ترکیب اشتباه است. همچنان با همان ترکیب و بازیکنان بازی می‌کنیم. وقتی چهار بازی را بردیم درست بود، اما الان که باختیم درست نیست؟ وقتی نتایج مثبت نمی‌رسد باید دلیل فوتبالی‌اش را پیدا کرد و نه چیز دیگری. در تمرینات روی فشار تمرینات حواس‌مان هست که بازیکنان با آمادگی کامل برسند. چهار بازی پشت سر هم بردیم و بازیکنی نبود که خسته شده باشد. الان ما فشار تمرینات‌مان همان است، ولی می‌گویند شایعه شده بازیکنان خسته به بازی‌ها رسیده‌اند. تمرینات چه فرقی کرده است؟ وقتی بازی را می‌بازید همه دنبال دلایل شکست می‌گردند، ولی یک روز است که توپ‌های‌تان وارد دروازه نمی‌شود یا دفاع اشتباه می‌کند، بنابراین نباید دنبال دلیل خاصی گشت.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور تبریز درباره اینکه در ایران ممکن است برخورد با بازیکنان باعث شود که آنها با همه توانایی‌های‌شان بازی نکنند، گفت: فکر می‌کنم چنین چیزهایی در فیلم‌های تخیلی نیز اتفاق نیفتد. فکرتان خیلی تخیلی است. در کجا چنین اتفاقی افتاده است؟

خبرنگاری به خمس گفت که در زمان مرحوم ناصر حجازی در استقلال چنین اتفاقی در فوتبال ایران افتاد که سرمربی تراکتور در واکنش به این موضوع گفت: این حرفی که در رسانه می‌زنید، خیلی سنگین است. شما به بازیکنان حرفه‌ای تهمت می‌زنید و این جور صحبت‌ها خطرناک است. این حرف‌ها درست نیست. برای من این صحبت‌ها را بیاورید! کل زندگی‌ام در فوتبال بود و چنین چیزی ندیدم. در مورد حرفی که می‌زنید، باید مراقب باشید چون سنگین است. در باخت تیمی بیشتر بازیکن متضرر می‌شود. فکر نمی‌کنم در فوتبال حرفه‌ای بخواهند ببازند تا مربی را عوض کنند.

 

منبع: تسنیم
دیدگاه