کریستیانو رونالدو مظنون به فرار مالیاتی !

تحقیقات اداره مالیات اسپانیا در مورد کلینیک های کاشت مو تحت مالکیت فوق ستاره پرتغالی آغاز شده است

به گزارش جهان مانا ، به نقل از دیلی میل، کریستیانو رونالدو اخیراً طبق گزارش مجله فوربس به عنوان پردرآمدترین فوتبالیست جهان در سال 2023 شناخته شده که بخشی از این درآمد ستاره پرتغالی از خارج از حیطه فوتبال و به وسیله سرمایه گذاری در ارگان های تجاری مختلف بدست می آید. حال دیلی میل گزارش می دهد که یکی از منافع مالی رونالدو، مربوط به کلینیک های کاشت مو تحت مالکیت این ستاره پرتغالی به خطر افتاده است.

کریستیانو رونالدو - جورجینا رودریگس

در پی استعلام اداره مالیات اسپانیا، کلینیک های پزشکی کاشت موی اینسپاریا که با سرمایه گذاری کریستیانو رونالدو و پارتنر او جورجینا رودریگس در شهرهای مختلف اسپانیا فعالیت می کند، به دلیل صدور فاکتورهایی فاقد مالیات بر ارزش افزوده طی سال های 2019 تا 2021 تحت نظارت و بازرسی قانونی قرار گرفته است. هم چنین گزارش هایی بدست آمده که این کلینیک ها در مقاطعی با صدور فاکتورهای تقلبی قصد دور زدن مالیات را داشته اند.

اینسپاریا در دفاع از خود این استدلال را آورده که چون خدمات این کلینیک برای پیوند مو، مرتبط با بیماری آلوپسی است، آن ها طبق قانون از پرداخت مالیات برای خدماتی که مربوط به یک بیماری می شود معاف اند. اما وزارت خزانه داری اسپانیا ضمن رد این استدلال، با بررسی صورت حساب بیش از 100 مراجعه کننده به این کلینیک، مدعی شده که کلینیک های رونالدو به طور عمده کاشت مو را برای اهداف زیبایی انجام داده اند و به همین دلیل (اهداف زیبایی، نه درمان بیماری) ملزم به پرداخت 21 درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند.

تحقیقات در خصوص فرار مالیاتی کریستیانو رونالدو ادامه دارد و در صورت اثبات جرم پای او به دادگاه کشیده خواهد شد.

 

دیدگاه