مهدی فنونی زاده:

جنگ بین یحیی و جواد را نکونام شروع نکرد

یک پیشکسوت استقلال معتقد است که دود جنگ دو سرمربی به چشم هواداران خواهد رفت.

 با اینکه هفته‌های ابتدایی لیگ برتر است و بازی‌ها به اوج حساسیت نرسیده اما از همین حالا آن قدر حواشی حول محور دو تیم استقلال و پرسپولیس زیاد است که پیشکسوتان دو تیم وارد عمل شده و از سرمربی دو تیم خواسته‌اند که دیگر جواب هم را ندهند. به کار بردن کلمه (بی‌خودی) از جانب یحیی گل‌محمدی جرقه‌ای شد تا در نشست‌های مطبوعاتی سرخابی بیش از هر سؤالی در مورد جنجال‌های اخیر از یحیی و جواد سؤال شود و سرمربی استقلال و پرسپولیس هم که قصد نداشتند کم بیاورند باز هم صحبت‌هایی به زبان آوردند که خودش مسبب جنجال بعدی شد.

به گزارش جهان مانا به نقل از خبرانلاین، اما باشگاه پرسپولیس روز گذشته در بیانیه‌ای با حالتی قهرآلود آتش‌بس اعلام کرد. اما فوتبالی‌ها نگران هستند این آتش جدال طرفین وقتی شعله بکشد که دو تیم بیست و سوم آذر ماه رو در روی هم قرار بگیرند. در خصوص مسائلی که طی چند وقت اخیر پیش آمد و همچنین صدرنشینی استقلال با مهدی فنونی‌زاده همکلام شدیم؛ پیشکسوت استقلال که تخصص خاصی در کری‌خوانی دارد و دوست ندارد هیچ وقت مقابل پرسپولیسی‌ها کم بیاورد.

*استقلال صدرنشین لیگ برتر است، عملکرد این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظر من همه عوامل از تدارکات تا کادرفنی توانستند کاری کنند که استقلال شرایط خوبی به دست آورد. تقریباً عملکرد استقلال قابل تقدیر است. آقا جواد کارنامه قابل قبولی داشته و هواداران استقلال از او راضی هستند. اکثر بازیکنان استقلال جوان هستند و اسم و رسمی ندارند و تیم نسبت به پارسال ضعیف‌تر شده اما با وجود این نکونام به خوبی توانسته این تیم جوان را در صدر نگه دارد و از این لحاظ نمره قبولی گرفته است. اما ای کاش یک عده به اسم دوست در فضای مجازی برای تیم استقلال حاشیه درست نکنند و اجازه دهند که این تیم در کمال آرامش به کار خود برسد. در جایی که بازیکنان از حق و حقوقشان گذشته‌اند و یکدل هستند باید به آنها کمک کرد که نتیجه بگیرند و قهرمان شوند.

*موافق کسر شدن قرارداد بازیکنان هستید؟ چون بازیکنانی مثل رضاوند و مهدی‌پور حاضر نشدند قراردادشان را کم کنند و شاید این نکته باعث تفرقه بین بازیکنان شود.

این دو بازیکنی که شما نام بردید هم حاضر هستند قراردادشان را کم کنند، اما نصف قرارداد پارسال خود را هنوز نگرفته‌اند و می‌گویند که پولشان را باشگاه بدهد تا از قرارداد امسالشان نیز کم کنند. تمام بدبختی استقلال از مدیری است که پیش از این قراردادهای افتضاح بسته و استقلال را به دردسر انداخته است. استقلال دشمن زیاد دارد و ما باید به این تیم کمک کنیم تا به هدفش برسد. وقتی بازیکنان نمی‌توانند پاسخ یکسری از افراد که به استقلال حمله می‌کنند بدهند، وظیفه من است که پاسخ این افراد را بدهم.

*این روزها گل‌محمدی و نکونام بدجور علیه هم حرف می‌زنند و این کار آنها به نوعی حرمت شکنی تبدیل شده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

این کار را جواد شروع نکرد وقتی یحیی حرمت نگه نمی‌دارد و در مورد نکونام می‌گوید: «بی‌خودی» معلوم است که سرمربی استقلال پاسخ او را می‌دهد. آقای گل‌محمدی چه کسی اول به نکو گفت: «بی‌خودی»؟ هیچ کدام از این آقایان افتخارات جواد را ندارند. نکونام در لالیگا بازی کرده است. افرادی که علیه جواد حرف می‌زنند باید برای امضا گرفتن از او صف بکشند. من امیدوارم هر چه زودتر مهدی هاشمی‌نسب هم کارت حضورش روی نیمکت صادر شود تا او بتواند حواشی را مدیریت کند. هاشمی‌نسب بیاید نیمکت استقلال سنگین می‌شود.

*این روزها خیلی‌ها به دفاع تیمی استقلال ایراد می‌گیرند نظر شما در این خصوص چیست؟

ما دو بازیکن خوب خود در این پست را از دست دادیم، اما باز هم هیچ چیز از ارزش بازیکنان دیگر کم نمی‌شود. من فکر می‌کنم مدافعان استقلال در بعضی مواقع از نظر فیزیکی کم می‌آورند. فکر می‌کنم آقا مهدی که خودش زمانی مدافع بوده می‌تواند دانش خود را به مدافعان استقلال انتقال دهد.

*دیروز پرسپولیسی‌ها به بیانیه‌نویسی و پاسخگویی خود به استقلالی‌ها پایان دادند و به نوعی با این تیم قهر کردند!

قهر؟! آنها دارند چراغ خاموش برای استقلال کری می‌خوانند اما ما حرفمان را در زمین می‌زنیم. شک نکنید این دربی برای استقلال است و ما فاتح میدان هستیم.

*استقلال بازی با تراکتور را در پیش دارد، این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تراکتور فصل بیش هفت تا از استقلال گل خورد و قطعاً در این بازی می‌آید تا انتقام بگیرد اما استقلال در ورزشگاه آزادی به کمک هوادارانش به این تیم باج نمی‌دهد.

*به خاطر اردوی تیم ملی و بازی ایران و هنگ‌کنگ دوباره لیگ تعطیل می‌شود. استقلالی‌ها به این مسأله اعتراض دارند، نظر شما در این خصوص چیست؟

زمان ما هم تعطیلی زیاد بود. اما مشکلی پیش نمی‌آمد. حالا با برنامه‌ریزی تیم‌ها را در جریان بازی‌ها می‌گذارند، اما زمان ما این برنامه‌ریزی هم نبود. به نظرم مشکلی برای تیم‌ها پیش نمی‌آید.

 

دیدگاه