مغانلو: دوباره به کورس قهرمانی برمی‌گردیم

شهریار مغانلو مهاجم تیم فوتبال سپاهان همدلی و اتحاد را رمز موفقیت تیمش در این فصل عنوان می‌کند.

به گزارش جهان مانا ، شهریار مغانلو آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران در این فصل به دلیل مصدومیت چند هفته از ترکیب طلایی‌پوشان خارج شده بود و به همین دلیل نیز شاید امیرقلعه‌نویی این مهاجم را به اردو تیم ملی برای رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام‌جهانی دعوت نکرد. مغانلو در اولین حضورش بعد از دوران مصدومیتش موفق شد در مقابل آلمالیق ازبکستان هم گلزنی کند تا نشان دهد که از آمادگی بالایی برای برگشت به ترکیب سپاهان برخوردار است.

مغانلو مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان در گفت‌وگویی با ایرنا در رابطه با شرایط تیم فوتبال سپاهان در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم ملی فوتبال ایران صحبت‌های جالب و شنیدنی داشت که در ادامه این مطلب آن‌ها را می‌خوانیم.

شرایط سپاهان چطور ارزیابی می‌کنی؟

خدا را شکر روند خیلی خوبی را در این چند وقت گذشته پشت سر گذاشتیم و همانطور که از نتایج مشخص است، سپاهان هم در لیگ‌ برتر و هم در لیگ‌قهرمانان آسیا روند خوبی را دنبال می‌کند و امیدوارم که این شرایط ادامه داشته باشد تا بتوانیم به آن چیزی که هواداران پرشور سپاهان مستحق آن هستند، دست پیدا کنیم.

*یک مصدومیت بدموقع داشتی. دوری از فوتبال سخت بود؟

به هر حال مصدومیت جزیی از فوتبال است. امکان دارد هر فوتبالیستی این شرایط را تجربه کند، البته امیدوارم که نکند. قطعا برای هر فوتبالیستی دور بودن از چمن فوتبال و مسابقات بسیار سخت است. همه بازیکنان برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند و قطعا من نیز از این قاعده جدا نیستم. مهم این بود که تیم نتیجه مناسب را کسب کند و قطعا این نتایج باعث خوشحالی بازیکنان و هواداران سپاهان شده است.

شهریار مغانلو

*یک کلیپ از زمان مصدومیتت منتشر شد که داشتی پا به پای سایر بازیکنان تمرین می‌کردی؛ در رابطه آن کلیپ صحبتی داری؟

من در آن زمان تمام تلاشم را می‌کردم تا بتوانم هرچه زودتر به آمادگی لازم دست پیدا کنم تا در خدمت تیم باشم. حتی زمانی که تیم بازی داشت، سعی کردم هم‌تیمی‌هایم را درک کنم و به آن‌ها انگیزه و روحیه لازم را تزریق کنم. از طرفی نتایج خوبی که سپاهان کسب کرد، باعث شد تا من با انگیزه و روحیه بیشتری برای بازگشت تلاش کنم.

*برگشتت از مصدومیت با گل همراه شد و یک پیروزی تاریخی مقابل آلمایق ازبکستان داشتید؛ از آن بازی بگو؟

در حال حاضر شرایط خیلی خوبی داریم و خداروشکر رفته رفته هواداران سپاهان واقعی را مشاهده می‌کنند. بازی با آلمالیق در لیگ قهرمانان آسیا نیز یک نمونه از سپاهان واقعی بود. واقعا اختلافمان با آلمالیق به این اندازه نبود اما بازیکنان با تلاشی که داشتند، توانستند این نتیجه را رقم بزنند. بازیکنان به شناخت و یکدلی کافی دست پیدا کردند و سپاهان واقعی را از این به بعد خواهید دید. خداراشکر سپاهان با عملکرد و نتایجی که کسب کرد، موفق شد دل هوادارانش را شاد کند.

*شرایط سپاهان در لیگ قهرمانان را چطور ارزیابی می‌کنی؟ به نظرت از گروه صعود می‌کنید؟

امسال شرایط لیگ قهرمانان آسیا تغییر کرده و خیلی از تیم‌ها به خصوص تیم‌های عربستانی برای کسب موفقیت هزینه‌ زیادی کرده‌اند. اما ما با همت و غیرت ایرانی نشان داده‌ایم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. امیدوارم لطف خدا نیز شامل حال ما شود و شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم از گروهمان صعود کنیم.

*نظرت درباره کسر امتیاز از سپاهان در لیگ برتر؟

به نظرم بنا به دلایل غیرفوتبالی از تیم ما امتیاز کسر کردند، اما قطعا همین‌طور که مشاهده کردید، سپاهان به مسابقات برمی‌گردد و قطعا با این نمایشی که داشتیم در هفته‌های آینده نیز یک‌بار دیگر به کورس قهرمانی برمی‌گردیم.

*به نظرت به ترکیب اصلی سپاهان برمی‌گردی؟

یکی از دلایلی که باعث شد سپاهان این نتایج خوب را کسب کند این بود که تیم و بازیکنان به یک اتحاد و همدلی مناسب دست پیدا کرده‌اند و هدف همه آن‌ها یکی است. چه بازیکنان مصدوم، چه بازیکنانی که در ترکیب اصلی بازی می‌کنند و همچنین بازیکنانی نیمکت‌نشین، همه وقتی که یک بازیکن گل می‌زند انگار خودشان گل زده‌اند و به همان اندازه خوشحالی می‌کنند. همه بازیکنان هدفشان موفقیت سپاهان است و برای این هدف تلاش می‌کنند. واقعا یکی از دلایل اصلی موفقیت سپاهان همدلی بازیکنان بوده است.

*صحبتی در رابطه با دعوت نشدن به تیم ملی فوتبال داری؟

من به تازگی از بند مصدومیت رها شدم و تلاش کردم که به بهترین شکل مصدومیتم خاتمه پیدا کند. در ادامه نیز تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که بتوانم یک بار دیگر به تیم ملی دعوت شوم. به هرحال آرزوی هر فوتبالیستی این خواهد بود که لباس مقدس کشور خود را به تن کند و بتواند برای کشور خود افتخارآفرینی کند. اما قبل از آن قطعا موفقیت تیم ملی فوتبال در اولویت اول قرار دارد. قطعا باید به نظر کادرفنی احترام گذاشت و من نیز برای نظر آن‌ها احترام قائل هستم و آرزوی من نیز موفقیت تیم ملی در مسیر جام‌جهانی است.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه