یک خبر بد و یک خبر خوب برای یحیی گل محمدی و پرسپولیس!

تساوی نتیجه فوق‌العاده‌ای نبود، اما نشانه‌هایی بسیار مهم و امیدوارکننده در سبک بازی پرسپولیس وجود داشت.

 

به گزارش جهان مانا ، کسب یک امتیاز در بازی دشوار در عربستان مقابل النصر باعث شد امیدهای پرسپولیس برای صعود به دور بعدی لیگ قهرمانان زنده بماند. اما مهم‌تر از این یک امتیاز، تغییر مهم در سبک بازی پرسپولیس و تصمیمات هوشمندانه یحیی برای این دیدار بود. یک ماه است که مشخص شده پرسپولیس مثل فصل قبل ابراز و شرایط تکرار 2-4-4 را ندارد، پس زمانش رسیده بود که گل محمدی شرایط تیمش را تغییر دهد. این یک هفته اخیر به جای اعتراض به شرایط، به تلاش برای بهبود سبک بازی پرسپولیس گذشت و این نمایش باکیفیت نیز نتیجه همین تغییر بود، به همین سادگی. ابزار پرسپولیس برای ارائه بهترین عملکرد کافی نیست و دقیقا در همین نقطه است که تفاوت کیفیت سرمربیان مشخص می‌شود.

یک- تغییر سیستم یحیی گل محمدی با توجه به سبک بازی النصر در دیدار رفت درست و منطقی بود. در مسابقه رفت بارها از مرکز زمین و فضای پشت محوطه جریمه پرسپولیس، ارسال‌های مورب به جناحین داده شده و مارسلو بروزوویچ روی دروازه پرسپولیس خلق موقعیت کرد. کمبود نفر در مرکز زمین در دیدار رفت بارها باعث ایجاد فرصت روی دروازه علیرضا بیرانوند شد و هر دو گل النصر نیز از همین روش به ثمر رسید. پس تصمیم منطقی، شلوغ کردن فضای میانه میدان توسط یحیی گل محمدی بود و حضور همزمان میلاد سرلک و مسعود ریگی با وظایف غالب دفاعی، منجر شد النصر بر خلاف بازی رفت و حتی هنگام 11 نفره بودن نیز موقعیت چندانی نداشته باشد.

دو- به نظر 1402 بهترین سال فوتبالی امید عالیشاه بوده و این ستاره باتجربه هر بار که در زمین قرار گرفته، عملکردی بالاتر از استاندارد خودش ارائه داده است. غیبت سعید صادقی باعث شد یحیی گل محمدی دوباره به این وینگر باتجربه اعتماد کند و امید عالیشاه طراح بسیاری از فرصت های مهم پرسپولیس در مسابقه دشوار برابر النصر بود. میل ذاتی عالیشاه به تغییر پست و حضور در مرکز میدان، شعاع حرکتی این بازیکن را افزایش داده و نقش آفرینی این بازیکن را در زمین بیشتر کرده است. اوج درخشش عالیشاه در همان نیمه اول و ارسال یک پاس هوشمندانه و درخشان به دانیال اسماعیلی فرد بود و حیف که مدافع باتجربه پرسپولیس تصمیم نگرفت با یک چیپ نرم دروازه النصر را باز کند.

 

منبع: ورزش3
دیدگاه