مسی: حرف‌های بدی پشت سرم زدند ولی دل همه آرژانتین را به‌ دست آوردم

فوق ستاره تیم ملی آرژانتین یک سال پس از بالا بردن جام جهانی در قطر، بار دیگر مسیر پیچیده رسیدن به این جام را مرور و از تبدیل کردن انتقاد آرژانتینی‌ها از وی به تمجید و تحسین، ابراز رضایت و غرور کرد.

به گزارش جهان مانا ، لیونل مسی یک سال پیش به همراه آلبی‌سلسته جام جهانی ۲۰۲۲ را در قطر بالای سر برد و حالا پس از یک سال از این افتخارآفرینی بزرگ‌، یک بار دیگر مسیر پرفراز و نشیب رسیدن به این افتخار را مرور کرد.

مسی می‌گوید که یکی از افتخارات بزرگی که در پی قهرمانی در جام جهانی و همچنین کوپا آمریکا با آرژانتین به دست آورده، این «حس خوب» است که حالا «۹۵ یا ۱۰۰درصد» مردم کشورش عاشقانه او را دوست دارند.

مرد آرژانتینی دراین‌باره گفت: دوره بدی را پشت سر گذاشتم. هم خانواده‌ام و هم مردمی که من را دوست دارند، این حس را تجربه کردند. منتقدان در آرژانتین در قبال نسلی از بازیکنان خیلی بی‌انصافی کردند و چیزهای بدی درباره من گفتند! البته کینه‌ای نیستم.

وی افزود: حس می‌کنم تغییر دادن شرایط و به‌دست آوردن دل تمام مردم آرژانتین، برایم یک افتخار است. امروز ۹۵ یا ۱۰۰درصد آرژانتینی‌ها مرا دوست دارند و این حس زیبایی است.

مسی در سال ۲۰۰۵ نخستین بازی خود با پیراهن آرژانتین را انجام داد اما نخستین قهرمانی خود با این تیم را در سال ۲۰۲۱ و پس از پیروزی مقابل برزیل در فینال کوپا آمریکا به دست آورد. در این فاصله، شکست‌های تلخی را تجربه کرد که از جمله آنها می‌توان به کوپا آمریکای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ و همچنین حذف غیرمنتظره از یک هشتم جام جهانی به دست فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ اشاره کرد. او در فاصله ۱۸ ماه بعد از قهرمانی در کوپا آمریکا، آلبی‌سلسته را به جام «فینالیسما» در ورزشگاه ومبلی لندن و همچنین جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر رساند.

مسی ادامه داد: قهرمانی در جام جهانی نهایت آرزوی هر بازیکنی است. آرزوی بزرگ یا شاید بزرگ‌ترین آرزوی هر کسی قهرمانی با تیم ملی کشورش در جام جهانی است. خوش‌شانس بودم که در سطح باشگاهی و البته فردی با بارسلونا به همه افتخارات رسیدم و تنها جام جهانی از دستم فراری بود. افراد انگشت‌شماری هستند که می‌توانند بگویند همه چیز را به دست آورده‌اند و خوشبختانه من یکی از آنها هستم.

کاپیتان تیم ملی آرژانتین افزود: اگر تلاش و فداکاری کنید و فروتن باشید، در پایان به اهداف‌تان خواهید رسید. مسیر دشوار است اما باید برای رویاهایتان بجنگید. همیشه فوتبال بازی کردن، رفتن به تیم ملی و بودن در زمین بازی را دوست داشتم اما هیچوقت مثل امروز از آن لذت نبردم.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه