پرسپولیس در انتظار ثبت یک رکورد خاص

شاگردان یحیی گل‌محمدی فرصت عبور از یک رکورد مهم را دارند.

به گزارش جهان مانا ، روز پنجشنبه و در چهارچوب دیداری معوقه از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر، دربی شماره ۱۰۲ تهران بین پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود؛ مسابقه‌ای که مطابق معمول، یکی از مورد توجه‌ترین بازی‌های فصل فوتبال ایران به شمار می‌رود.

نکته قابل توجه در خصوص دربی، این است که استقلالی‌ها ۵ سال و ۹ ماه است طی رقابت‌های لیگ برتر موفق به پیروزی در آن نشده‌اند. هرچند آبی‌ها در این مدت دو دربی جام حذفی را خارج از زمان قانونی مسابقه و در ضربات پنالتی با برد پشت سر گذاشته‌اند اما عملکرد بسیار خوب پرسپولیس در شهرآوردهای لیگ برتر، در تاریخ فرمت جدید این مسابقات بی‌نظیر است.

آمار منفی استقلال در دربی، زمانی بدتر می‌شود که بدانیم تیم آبی‌پوش پایتخت در ۲۶ شهرآورد برگزار شده پس از دربی معروف ایمون زاید و برد ۳-۲ پرسپولیس در آن مسابقه، تنها ۲ بار در جریان مسابقه به پیروزی رسیده‌ و این درحالی است که سهم سرخپوشان پایتخت در این بازه حدودا ۱۲ ساله، ۱۰ برد بوده است.

عملکرد ضعیف استقلال طی یک دهه اخیر، رکورد آن‌ها در شهرآورد از نظر کسب بیشترین تعداد پیروزی را هم تحت‌الشعاع قرار داده و حالا این پرسپولیس است که با ۲۷ برد، دست بالاتر را دارد؛ طلسمی که پس از حدود نیم قرن، در فینال جام حذفی گذشته بالاخره شکسته شد و حالا پرسپولیس آمار بهتری در تاریخ این تقابل دارد.

استقلال البته پیش از این، سابقه ۶ سال و ۲ ماه شکست‌ناپذیری در دربی را دارد؛ ۹ مسابقه‌ای که بین خرداد ۱۳۶۹ تا مهر ۱۳۷۵ در جریان چهار تورنمنت لیگ قدس، باشگاه‌های تهران، سوپرجام تهران و لیگ قدس برگزار شد، با ۵ برد آبی‌ها و ۵ تساوی همراه بود که در صورت برنده نشدن شاگردان نکونام در دربی ۱۰۲، این رکورد هم به نام پرسپولیس سند خواهد خورد.

 

دیدگاه