ورمرزیار: تماشاگران دربی شمشیر دو لبه هستند/ بدترین خاطره‌ام خداحافظی با شکست بود

مدافع سابق استقلال از تماشاگران دربی به عنوان شمشیر دو لبه یاد کرد که هم می توانند عامل برتری تیم شان شوند و هم می توانند برای تیم خود ایجاد حاشیه کنند.

به گزارش جهان مانا ، صادق ورمزیار در پاسخ به این پرسش که چه عوامل و فاکتورهایی لازم است تا یکی از دو تیم بتوانند برنده دربی تهران شوند، گفت: این دیدار یک شرایط خاص دارد. تیمی که می خواهد سه امتیاز را از آن خود کند باید آمادگی روحی و روانی بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: بازیکنانی که شجاعانه بازی کنند و ترس نداشته باشند نقش تعیین کننده ای در این دیدار خواهند داشت ضمن اینکه دربی بازها با تجربه ای که دارند می توانند تاثیرگذار باشند. آرامش، استفاده از موقعیت ها و خونسردی از فاکتورهای پیروز شدن در این دیدار است.

ورمزیار تاکید کرد: تماشاگران حاضر در ورزشگاه به نوعی شمشیر دولبه هستند. هم می توانند تیم را به پیروزی برسانند و هم با اعتراض های خود تیم را به حاشیه ببرند. با شناختی که سالهاست از هواداران استقلال دارم و حمایتی که آنها در این فصل از نکونام کرده اند مطمئن هستم آنها تنها یک لبه دارند و آن هم حمایت کردن از نکونام و یارانش است تا این تیم بتواند با کسب سه امتیاز این دیدار یک گام دیگر به سوی قهرمانی پیش برود.

ورمزیار در خصوص استرس ابتدای بازی و بازیکنانی که برای اولین بار دربی را تجربه می کنند گفت: آنهایی که دربی باز هستند آرامش دارند و نگران چیزی نیستند اما آنهایی که برای اولین بار این دیدار سنگین را تجربه می کنند استرس عجیبی دارند. با تجربه ها باید به آنها کمک کنند و اجازه ندهند فشار زیاد ورزشگاه بر روی آنها تاثیر منفی بگذارد. البته هر چه از زمان بازی بگذرد همه به آرامش می رسند اما دقایق ابتدایی بسیار مهم است زیرا یک اشتباه از بازیکنانی که استرس دارند می تواند به ضرر تیمشان تمام شود.

کاپیتان پیشین استقلال در خصوص اولین تجربه نکونام به عنوان سرمربی در دربی صد و دوم گفت: جواد می داند که چقدر از عملکرد او راضی هستم و او برای من بسیار قابل احترام است. نکونام تجربه بالایی در امر مربیگری داد. او در اروپا کار کرده و می داند که نیاز استقلال در دربی، آرامش است.

وی ادامه داد: فصل پیش ساپینتو یکی از مربیانی بود که هرگز آرامش نداشت و به تیم ضربه می زد اما نکونام تجربه بالایی دارد و آرامش او می تواند در نتیجه و بازی بازیکنانش تاثیرگذار باشد. نکونام باید آنالیز خوبی از حریف داشته باشد. بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار کند و حتی اگر نیاز است یک روانشناس را هم قبل از دیدار به خدمت بگیرد تا با تجربه و تخصصی که در روانشناسان وجود دارد آنها بتوانند تیم را از لحاظ روحی برای این دیدار حساس آماده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که در چند دربی حضور داشتید و چند گل به ثمر رسانده اید گفت: 17 دربی تجربه کرده ام و سه گل نیز در این بازی ها به ثمر رسانده ام. در اولین حضورم در دربی شاید استرس داشتم اما هر چه تجربه دربی ام بیشتر شد بدون هیچ گونه استرس و فشاری بازی کردم و توانستم گلزنی هم بکنم. بازی هایی که در خاطرات همه ماندگار می شود، گلزنان آنها به تاریخ می پیوندند و هر بار که قرار باشد دربی انجام شود نام گلزنان این بازی حساس هم به میان می آید.

ورمزیار در پاسخ به این پرسش که شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما از دربی چیست گفت: تلخ ترین آن زمانی بود که در دربی با فوتبال خداحافظی کردم ولی در آن بازی شکست خوردیم. به جز آن دیدار، دیگر شکستی مقابل پرسپولیس نداشتم و بهترین بازی که انجام دادیم زمانی بود که تیم شرایط خوبی نداشت اما توانستیم با سه گل پرسپولیس را که بازیکنان زیادی هم داشت شکست دهیم.

کاپیتان پیشین استقلال در خصوص نتیجه دربی صد و دوم هم گفت: با توجه به شرایط دو تیم و اتفاقات غیر منتظره ای که در این تیم خواهد افتاد پیش بینی نتیجه سخت است اما فکر می کنم استقلال توانایی برد مقابل پرسپولیس را دارد و امیدوارم که این اتفاق رخ داده و استقلال بتواند برنده از زمین خارج شود.

 

منبع: مهر
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار