رونالدو شانسی برای حضور در سوپرلیگ ندارد!

برنت رایشارت، مدیر اجرایی سوپرلیگ، می‌گوید تیم‌های لیگ کشور عربستان به سوپرلیگ نخواهند پیوست و این یک طرح برای باشگاه‌های اروپایی خواهد بود.

به گزارش جهان مانا ، بعد از مطرح شدن ایده سوپرلیگ که به رهبری رئال مادرید و بارسلونا به وجود آمد لیگ‌های داخلی و یوفا تلاش کردند تا با تهدید تیم‌ها به جریمه و محرومیت، آنها را از پیوستن به این لیگ منصرف کنند که با شکایت رئال مادرید و بارسلونا قضاوت این پرونده به دیوان عالی اروپا رفت و امروز رای رسمی این دادگاه این بود که یوفا نمی‌تواند هیچ تیمی را از شرکت در مسابقاتی دیگر محروم کند. اتفاقی که می‌تواند آینده فوتبال را تغییر دهد.

رایشارت، مدیر شرکت A22 و مدیر اجرایی سوپرلیگ با شرکت در یک برنامه تلویزیونی در مورد ایده این لیگ توضیح داد: "سه سال پیش ما یک ایده در مورد سوپرلیگ داشتیم و بسیاری از باشگاه‌ها فکر می‌کنند که این چیزی که حالا در مورد آن حرف می‌زنیم همان ایده است... ما باید همه چیز را بهتر توضیح دهیم و فکر می‌کنم آنها آن را بهتر درک خواهند کرد. این پروژه از آن زمان تا کنون تغییر زیادی کرده است."

 رونالدو شانسی برای حضور در سوپرلیگ ندارد!

باشگاه‌ها تمایلی به پیوستن به این پروژه ندارند؟

"بسیاری از باشگاه‌ها در اروپا در واقع تهدید شده‌اند که به سوپرلیگ نپیوندند. این تهدید واقعی است. بسیاری از باشگاه‌ها از این پروژه حمایت می‌کنند و این را به ما گفته‌اند، اما در حال حاضر می‌ترسند به دلیل تهدیدهایی که دریافت می‌کنند، علنی اعلام کنند."

باشگاه‌ها از لیگ عربستان به این لیگ می‌پیوندند؟

"هیچ شانسی برای هیچ باشگاه عربستانی در سوپرلیگ وجود ندارد. این یک پروژه اروپایی است و فقط برای باشگاه‌های اروپایی باقی خواهد ماند."

تیم‌های کوچک‌تر شانس درآمدزایی را از دست می‌دهند؟

"ما درآمد را در مقایسه با آنچه یوفا به باشگاه‌های کوچک‌تر می‌دهد سه برابر خواهیم کرد. همه چیز عمومی خواهد بود و شفافیت زیادی وجود خواهد داشت. باشگاه‌هایی که بودجه نامحدود دارند می‌توانند دائما قوانین فیرپلی مالی یوفا را بدون هیچ مجازاتی نقض کنند. این کار در سوپرلیگ مجاز نخواهد بود."

این پروژه کی شروع می‌شود؟

"ما می‌خواهیم سوپرلیگ را در اسرع وقت شروع کنیم. ماه‌ها است که روی آن کار کرده‌ایم!"

 

منبع: ورزش3
دیدگاه