تحلیل حمید درخشان از شرایط تیم ایران در جام ملت‌ها

کاپیتان اسبق ایران درمورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله ۱۳ روز تا آغاز جام ملت‌های ۲۰۲۳، اظهار داشت: بیشتر بازیکنان ما باتجربه هستند و شرایط را به خوبی درک می‌کنند. باید تمام تلاش و سعی خود را برای موفقیت به کار بگیرند. از طرفی تمام رسانه‌ها، هواداران و اهالی خانواده فوتبال نیز باید اکنون از این تیم حمایت کنند. دعای ما همیشه بدرقه اعضای تیم است اما تلاش خود بچه‌ها و همدلی‌شان می‌تواند خیلی مهم‌تر از دعای ما باشد.

به گزارش جهان مانا ، حمید درخشان افزود: الان نیاز داریم بازیکنان ما هرچه در این چند سال یاد گرفته‌اند، با تمام وجود به نمایش بگذارند و از این میدان سخت سربلند بیرون بیایند. می‌دانیم تیم‌های دیگر از لحاظ امکانات و برگزاری بازی‌های دوستانه بسیار قوی‌تر از ایران هستند و همگی برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کنند‌. ما باید بیشتر از آنها تلاش کنیم. شاید بازی‌های دوستانه تیم ملی چندان قابل قبول نبود اما توانمندی‌هایی داریم که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی اضافه کرد: نکته مبهم این است که شاید به دلیل برگزار نکردن بازی‌های دوستانه قوی خیلی نتوانستیم نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنیم اما وقتی به تورنمنتی به این مهمی نزدیک می‌شویم باید همه حامی باشیم تا با تلاش بازیکنان و کادرفنی موفقیت حاصل شود.

* بازی‌ با اندونزی و دیدارهای گروهی فرصت خوبی برای ارزیابی تیم ملی است

درخشان درمورد دیدار با اندونزی و اینکه آیا می‌توان از دیدارهای مرحله گروهی مقابل امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ به عنوان بازی‌های تدارکاتی خوب قبل از رسیدن به مراحل حذفی استفاده کرد، گفت: در این مدت تیم‌هایی که با ایران بازی کردند، چیز خاصی به فوتبال ما اضافه نکردند و شاید حتی برخی مواقع سبب شدند برخی واقعیات تیم ملی با توجه به پیروزی برابر آنها چندان به چشم نیاید. این موضوع دست کادرفنی هم نیست زیرا امیر قلعه‌نویی و دستیارانش بارها اعلام کردند علاقه دارند با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. بازی با اندونزی هم فقط یک دیدار سبک و برای ارزیابی تیم است. امیدوارم ارزیابی‌هایی که در این مسابقه و همچنین بازی‌های مرحله گروهی به دست می‌آوریم سبب شود با اقتدار و قدرت فراوان به مرحله حذفی برسیم.

وی تاکید کرد: در جام ملت‌های آسیا به جز ۵_۴ تیم سایر تیم‌ها قدرت آنچنانی برای تقابل با ایران ندارند اما نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم. باید خودمان را برای بازی‌های سنگین و بزرگ آماده کنیم. امیدوارم هر ایرادی وجود دارد هم تا بازی‌های مراحل پایانی برطرف شود.

* انتظار قهرمانی داشتن از تیم ملی بد نیست 

بازیکن پیشین تیم ملی درمورد اینکه آیا ایجاد توقع قهرمانی نمی‌تواند روی روحیه بازیکنان تیم ملی تاثیر بگذارد، گفت: بازیکنان ایران تجربه زیادی دارند و قطعا چنین مسائلی روی روحیه‌شان تاثیر نمی‌گذارد. آنها یاد گرفته‌اند برای رسیدن به موفقیت باید در هر بازی تمرکز بالایی داشته باشند و از هیچ حریفی غافل نشوند. از طرفی تیم ملی همیشه جزء مدعیان آسیا بوده است. جام ملت‌ها برخلاف جام جهانی نیست که یک مرحله بالا آمدن، رویای ایران باشد زیرا همیشه جزء مدعیانش بوده‌ایم. واقعیات را درک می‌کنیم و می‌دانیم تیم ملی شرایط آماده‌سازی خوبی نداشته اما نمی‌توانیم ایران را از جمع گزینه‌های قهرمانی خارج کنیم. 

درخشان اضافه کرد: اگر نتوانستیم مدعی بودن خود را نشان بدهیم باید دنبال یافتن ایرادها باشیم. خیلی از مسائل هم مشخص است و می‌دانیم در چه جایی کم گذاشته‌ایم‌. می‌دانیم بازی دوستانه خوبی برگزار نکردیم‌، باشگاه‌های ما امسال در آسیا خوب نتیجه نگرفتند، برنامه‌ریزی اصولی نکردیم و امکانات‌مان اندازه سایر رقبا نیست اما پتانسیل نفرات تیم ملی کم نیست. انتظار قهرمانی داشتن از تیم ملی بد نیست اما در کنارش باید همه جوره حمایتش کرده و شرایط را برایش فراهم‌ کنیم. 

وی در پایان با اشاره به مشکلات ساختار تدافعی تیم ملی، گفت: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده این مشکل برطرف شود در غیر این صورت کارمان سخت خواهد شد. داشتن یک خط دفاعی خوب، با توجه به قدرت نفرات تهاجمی ایران، می‌تواند تیم ملی را خیلی به موفقیت نزدیک کند.

 

منبع: فارس
دیدگاه