قطر با 9 استادیوم رکورد زد

با برگزاری جام ملت‌های آسیا در 9 استادیوم، قطر در زمینه بیشتری ورزشگاه برای میزبانی جام ملت‌های آسیا رکورددار می‌شود.

به گزارش جهان مانا، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از امروز و به صورت رسمی در قطر آغاز می‌شود و تیم میزبان در دیدار افتتاحیه به مصاف لبنان می‌رود. این دوره از رقابت‌ها با یک رکوردشکنی برای قطری‌ها نیز همراه است و این موضوع به تعداد استادیوم‌ها برای برگزاری مسابقات برمی‌گردد.

روزنامه الرایة در شماره امروز خود نوشته است:

هنگامی که کمیته سازمان‌دهی مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، قطر را به عنوان میزبان جام ملت‌های 2023 اعلام کرد، این کشور با اعلام برگزاری هجدهمین دوره این پیکارها در 9 استادیوم، تمایل آشکار خود برای برگزاری یک دوره بی‌نظیر و استثنایی را به تمام جهان نشان داد.

جزئیات برگزاری این مسابقات و مهمترین چالش‌های پیش‌رو، در تاریخ مسابقات قاره‌ای بی‌سابقه است که این موضوع، یعنی برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا در 9 استادیوم، رکورد بی‌نظیری محسوب می‌شود.

قبل از شروع این رویداد، قرار بود که بازی‌ها در هشت استادیوم برگزار شود که این عدد، بیشترین تعداد ورزشگاهی است که در یک دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا میزبانی شده است و آن هم به دوره‌های چهاردهم در سال 2007 به میزبانی مالزی، اندونزی، تایلند و ویتنام و دوره قبلی یعنی هفدهم به میزبانی امارات برمی‌گردد.

اما دوره هجدهم که از امروز به صورت رسمی آغاز می‌شود، رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت می‌کند زیرا قطر 9 استادیوم را به طور همزمان و برای میزبانی این پیکارها آماده کرده که این موضوع خود یک رکورد در بحث میزبانی این رویداد محسوب می‌شود.

این ورزشگاه‌ها عبارتند از: استادیوم لوسیل، استادیوم بین المللی خلیفه، استادیوم عبدالله بن خلیفه، استادیوم البیت، استادیوم احمد بن علی، ورزشگاه الثومه، استادیوم جاسم بن حمد، ورزشگاه الجنوب و استادیوم اجوکیشن سیتی.

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار