گزارش نیمه اول بازی ایران و ژاپن/ یک بر صفر به نفع چشم بادامی ها

تیم ملی فوتبال ایران که با پیروزی برابر سوریه در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا صعود کرده بود، برای رسیدن به جمع چهار تیم به مصاف ژاپن رفته است.

به گزارش جهان مانا، نیمه اول این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع ژاپن به پایان رسید. گل اول ژاپن توسط موریتا در دقیقه 28 زده شد.

سامان قدوس نیز در نزدیکی دروازه ژاپنی ها، فرصتی برای ارسال یک پاس خوب را به سردار آزمون پیدا کرد که به سردار نرسید.

 

بدین شکل که در دقیقه ۱۰ سامان قدوس ضربه کرنری را روی دروازه ژاپن ارسال کرد که در نگاه اول برخورد توپ به دست مدافع حریف را نشان می داد که به همین خاطر کمک داور ویدئویی خواستار بازبینی صحنه شد اما پس از چند ثانیه داور دستور به ادامه بازی داد. دو دقیقه بعد همکاری خوب بازیکنان ایران توپ را به علیرضا جهانبخش رساند که این بازیکن از سمت راست محوطه جریمه توپ را با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون زد.

در شرایطی که بازی متعادل پیگیری می شد، در دقیقه ۲۰ ژاپنی ها برای چند لحظه روی دروازه ایران خیمه زدند و فشار زیادی وارد کردند تا به گل برسند. ضربه کرنری که این تیم هم در ادامه فشارهایش روی دروازه ارسال کرد توسط کنعانی زادگان دور شد تا تیم ملی برای چند لحظه توپ را از نزدیکی دروازه اش دور کند.

در دقیقه ۲۸ در شرایطی که تیم ملی ایران بازهم در خط دفاعی آشفته و بهم ریخته بود، «ماسا موریتا» از این فرصت نهایت استفاده را برد و با جا گذاشتن چهار مدافع ایران ضربه نه چندان محکمی درون محوطه جریمه به توپ زد که پس از برخورد با پای بیرانوند کمانه کرد و درون دروازه قرار گرفت تا آبی های سرزمین آفتاب تابان یک بر صفر پیش بیافتند.

ملی پوشان کشورمان در دقایق پایانی نیمه اول برای لحظاتی روی دروازه حریف فشار وارد کردند و توپ هایی را از راست و چپ روی دروازه ارسال کردند اما در نهایت امید ابراهیمی با پاس اشتباه خود فشار را از روی دروازه ژاپن برداشت تا نیمه اول با برتری چشم بادامی ها به پایان برسد.

در این بازی ، مهدی طارمی به خاطر داشتن دو کارت زرد، حضور ندارد و روی نیمکت نشسته است.

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار