ایران به ما نشان داد که رقابت در آسیا آسان نیست

گو کیتازاوا، هافبک سابق تیم ملی ژاپن و کارشناس فعلی فوتبال، پس از شکست ۲-۱ کشورش برابر ایران و حذف از جام جهانی، درباره این دیدار صحبت کرد.

به گزارش جهان مانا ، امروز تیم ملی ایران در یک دیدار جذاب و تماشایی توانست ژاپن را ۲-۱ شکست دهند. هر دو تیم از ابتدای جام از مدعیان اصلی قهرمانی این جام بودند و به همین دلیل این بازی غیرقابل پیش‌بینی بود.

ژاپن ابتدا در نیمه اول موفق شد به گل برسد اما در نیمه دوم ایران تیم برتر میدان بود و توانست با ارائه نمایشی چشم‌نواز، ژاپن را به دفاع ببرد و دو گل پیاپی بزند.

گو کیتازاوا که زمانی برای تیم ملی ژاپن بازی کرده و اکنون کارشناس تلویزیون این کشور است، پس از بازی نظراتش را در مورد حذف سامورایی‌ها برابر ایران بازگو کرده است.

او در این مورد گفت:«در نیمه اول عملکرد ژاپن قابل قبول بود اما در نیمه دوم تیم ایران سبکش را تغییر داد. آنها با توجه به بازی ما در نیمه اول سبک‌شان را عوض کردند اما نتوانستیم پاسخی به تغییر نوع بازی آنها بدهیم.

آنها از لحاظ تاکتیکی ما را شکست دادند. در نیمه اول کمی عقب بودند و ما توپ را داشتیم اما در نیمه دوم فهمیدند که باید توپ را در اختیار بگیرند. ما واکنشی به این سبک آنها نداشتیم و ضعیف عمل کردیم.

سطح آسیا به‌شدت رو به افزایش است. تعداد تیم‌هایی که فقط دفاع می‌کنند کاهش یافته و بازی‌ها جذاب‌تر شده‌اند. در همین تورنمنت چند بازی وجود داشته که ارزش دیدن داشته‌اند. ایران هم باعث شد ما دوباره به این موضوع پی ببریم. این مسابقات نشان داده‌اند که رقابت در آسیا به هیچ وجه آسان نیست.»

 

منبع: ورزش3
دیدگاه