مسینیو، ترکیبی از مسی و نیمار

، استوائو ویلیان مسینیو پدیده جدید فوتبال از برزیل است که هم با مسی و هم با نیمار مقایسه می‌شود.

به گزارش جهان مانا در حالی که لیونل مسی اصلی برای پایان دوران حرفه‌ای فوتبالش راهی آمریکا شده است، به نظر می‌رسد که وارث تمام‌عیار او در فوتبال ظهور کرده است: استوائو ویلیان، ملقب به مسینیو، وینگر ۱۶ساله پالمیراس. همه باشگاه‌های مطرح اروپا از جمله بارسلونا، رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی می‌خواهند او را بخرند.

تحلیلگرانی که ظهور مسینیو در برزیل را بررسی کرده‌اند، به چندین ویژگی در بازی او اشاره می‌کنند که به سطح بالایی رسیده است: دریبل‌زنی، شوت‌زنی، ضربه‌زدن به توپ، دید میدانی، آی‌کیوی بالا، فضاسازی، سرعت و تصمیم‌گیری سریع‌

 این پسر واقعاً ترکیبی از مسی و نیمار جونیور است. استوائو کاملا پیش‌بینی‌ناپذیر است. هر بار که توپ را می‌گیرد، کار جدیدی انجام می‌دهد. مدافعان این را می دانند و هر بار که با او روبه‌رو می‌شوند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

او درباره مقایسه‌اش با لیونل مسی گفت: همیشه سعی می‌کنم توپ را نگه دارم و با توپ حرکت کنم. به همین خاطر من را با مسی مقایسه می‌کنند. مسی قطعا الگوی من و الهام‌بخش فوتبالم بوده است. از کودکی آرزو داشتم شبیه او باشم. هر وقت می‌توانستم بازی او را در بارسلونا تماشا می‌کردم. همیشه سعی می‌کردم ببینم چه کار می‌کند. من واقعا مسی را دوست دارم. او بازیکن بزرگی است و امیدوارم بتوانم از او الگو بگیرم.

مسینیو این واقعیت را کتمان نمی‌کند که دوست دارد دوران حرفه‌ای‌اش را در بارسلونا ادامه دهد؛ تیمی که هم مسی و هم نیمار در آن بازی کرده‌اند: بازی برای بارسلونا رویای کودکی من بوده است.

نکته دیگر این است که بارسلونا در حال حاضر یک اعجوبه ۱۶ ساله دیگر دارد که در جناح راست بازی می‌کند و آن هم کسی نیست جز لامینه یامال. به احتمال زیاد آبی‌-اناری‌ها برای اینکه مزاحم پیشرفت یامال نشوند، از جذب مسینیو خودداری کنند و این شاید سبب شود که این بازیکن برزیلی تصمیم به حضور در رئال بگیرد.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه