اتحاد جهانی کشتی علیه سعدالله اف

اتحادیه جهانی کشتی اعتقاد دارد تانک روس از جنگ حمایت کرده است.

به گزارش جهان مانا ، اتحادیه جهانی کشتی، نابغه روسی کشتی جهان را به حمایت از جنگ متهم کرد.

اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با اعلام رسمی ممنوعیت حضور دارنده دو مدال طلای المپیک در مسابقات مقدماتی المپیک 2024 پاریس، تاکید کرد هیات بررسی حضور ورزشکاران بی‌‍طرف در مسابقات، اطلاعات جدیدی درباره حمایت عبدالرشید سعدالله اف از جنگ به دست آورده است.

مهمترین خبری که کشتی جهان را یک روز پیش از آغاز رسمی مسابقات گزینشی قاره اروپا تحت‌الشعاع قرار داد، ممنوعیت دوباره‌ای بود که برای تعدادی از قهرمانان روسیه از جمله عبدالرشید سعدالله اف وضع شد. قهرمان نامدار کشتی جهان که دو طلای المپیک 2020 توکیو و 2016 ریو را در کارنامه دارد، نمی‌تواند در مسابقات گزینشی باکو شرکت کند.

بعد از واکنش منابع روسی نسبت به این موضوع، اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد عبدالرشید سعدالله اف نتوانسته معیارهای تعیین شده از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای ورزشکاران بی‌طرف را برآورده کند. این کمیته به صورت مستمر ورزشکاران روسی و بلاروسی را رصد خواهد کرد تا شرایط تعیین‌شده برای شرکت در مسابقات را کاملا رعایت کرده باشند.

 

اتحادیه جهانی در این باره نوشت:

کمیته بررسی ورزشکاران بی‌طرف به اطلاعات جدیدی درباره حمایت او (عبدالرشید سعدالله اف) از جنگ روسیه علیه اوکراین دست پیدا کرده است.

در این گزارش تاکید شده کمیته مذکور برای هر مسابقه وضعیت ورزشکاران بی‌طرف را مورد بررسی قرار خواهد داد. شاید این کار بدان معنا باشد که اگر علیخان جبرئیل اف نتواند در باکو سهمیه بگیرد و از آن سو سعدالله اف شرایط مورد نظر IOC را برآورده کند، شاید او بتواند در استانبول که آخرین مسابقه گزینشی المپیک است، روی تشک برود.

 

دیدگاه