چرا قهرمان تیراندازی ایران پشت دروازه پاریس ماند؟

جواد فروغی در آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک نتوانست سهمیه بگیرد تا از عنوان قهرمانی خود در المپیک پاریس دفاع کند.

به گزارش جهان مانا، جواد فروغی در المپیک توکیو در تپانچه بادی قهرمان شد و طلسم کسب مدال المپیک در این رشته را برای ایران شکست. تیراندازی با این مدال به جمع فدراسیون‌های المپیکی پیوست و انتظارات از این رشته و جواد فروغی بالا رفت. همه روی فروغی که تاریخ‌سازی کرده و قهرمان تپانچه بادی شده بود حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما او در مسابقات انتخابی المپیک پاریس نتایج قابل قبولی ثبت نکرد و حتی نتوانست به فینال مسابقات راه یابد.

مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در برزیل آخرین فرصت تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک پاریس بود که جواد فروغی قهرمان المپیک در این مسابقات با ۵۶۶ امتیاز در رده شصت و ششم ایستاد. او با از دست دادن سهمیه المپیک نمی‌تواند از عنوان قهرمانی خود در پاریس دفاع کند که ناکامی بزرگی برای فروغی محسوب می‌شود.

فروغی در تمامی مسابقات انتخابی المپیک به جز مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی حضور داشت اما در هیچ کدام از مسابقات به فینال راه نیافت و دوازدهمی آسیا بهترین رتبه او در چهار دوره مسابقات کسب سهمیه المپیک بود. او که در بازی‌های آسیایی پرچمدار کاروان ایران هم بود اما نتوانست نتیجه خوبی کسب کند و در رده ۲۶ ایستاد.

فروغی که در توکیو با سرمربیگری نصر اصفهانی به مدال طلا رسیده بود در سال ۱۴۰۱ با تصمیم خودش تمریناتش را زیر نظر احمد ظفرجعفرزاده شروع کرد. شاید یکی از دلایل ناکامی فروغی و نرسیدن به المپیک پاریس همین تغییر مربی باشد. حتی حضور دو مربی در تپانچه و تقسیم تیم ملی به دو گروه با انتقاد برخی از کارشناسان همراه شد. البته فروغی تا بعد از بازی‌های آسیایی نیز با این مربی ادامه داد اما بعد از هانگژو مجددا تمریناتش را زیر نظر محسن نصراصفهانی آغاز کرد اما فروغی دیگر نتوانست به مسیر سابق خود برگردد و پشت درهای المپیک پاریس ماند.

نتایج جواد فروغی در تمامی دوره‌های انتخابی المپیک پاریس:

Untitled

منبع: ايسنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار