منوعیت پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا

یکسال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا، در تذکر دوباره دو هفته به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داده شد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

 

سازمان هواپیمایی تیرماه سال گذشته در بخشنامه‌ای به شرکت های هواپیمایی داخلی ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما را در ۶ مسیر پرتقاضا اعلام کرد.

در پی دریافت گزارش های متعدد از تداوم فروش چارتری مسیرهای پرتقاضا، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی مجدد اعلام کرد: ممنوعیت پروازهای چارتری در مسیرهای تعیین شده برقرار است و در همین راستا به شرکت های هواپیمایی متذکر می‌شویم که دو هفته وقت دارند تا به فروش چارتری بلیت در مسیرهای تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز پایان دهند.

سازمان هواپیمایی در این بخشنامه تذکر می دهد که در صورت ارائه هر گونه بلیت چارتری در مسیرهای یاد شده، مجوز پروازی آن شرکتدر مسیرهای مذکور تعلیق می شود.

۹۵ درصد مسیرهای هوایی در دست چارترکنندگان است

مدیرعامل یکی ار شرکت‌های هواپیمایی پیش تر گفته بود: ۹۵ درصد مسیرهایی هوایی در دست چارتر کنندگان است، وقتی مسیری چارتری است، احتمال تاخیر افزایش خواهد داشت و حتی ممکن است چارتر کننده تاخیر را به اطلاع مسافران نرساند. حتی مواردی بوده است که هزینه‌های استرداد بلیت هم از سوی چارترکننده پرداخت نشده است و مسافر در نهایت تمام این کم کاری‌ها و تخلفات را از چشم ایرلاین و شرکت هواپیمایی می‌بیند.این درحالی است که ایرلاین حتی اطلاعی از فروش و قیمت بلیت ندارد.

شرکت‌های هواپیمایی از ترس اینکه مبادا دخل و خرجشان با هم جور نیاید به صورت سه ماهه یا سالانه مسیرهای پروازی را به چارترکنندگان می‌فروشند و نهایتا این مسافر است که در زمان تاخیر و ابطال پرواز نمی‌داند حق خود را از کجا و چه کسی بگیرد؟

 

منبع: ایرنا
دیدگاه