شیوه نامه نرخ‌گذاری محصولات در بازارهای میوه و تره بار شهرداری‌ها تدوین می‌شود

نخستین جلسه تدوین پیش نویس شیوه‌نامه نرخ‌گذاری محصولات کشاورزی قابل عرضه درمیادین و بازارهای میوه وتره بار شهرداری‌ها با حضور مدیران عامل و کارشناسان سازمان‌های میادین میوه و تره بار شهرداری‌های تهران، تبریز، قم، شیراز،کرج، قزوین و مدیرکل، معاون و کارشناسان دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تشکیل شد.

در نشستی که به میزبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شد، محمدفرید لطیفی مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به تاثیر میادین و بازارهای عرضه میوه و محصولات کشاورزی شهرداری­‌ها در تثبیت و تعدیل قیمت و تنظیم بازار و لزوم نظارت مستمر و منظم بر عملکرد این بازارها بر ضرورت تهیه شیوه نامه یکسان جهت نرخ‌­گذاری محصولات و کالاهای قابل عرضه در بازارهای تحت نظر شهرداری­‌ها تأکید کرد.

در ادامه ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ، پژمان شفیعی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز و علیرضا مظفری مدیرعامل سازمان­ میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم در خصوص فرآیند اجرایی نرخ­‌گیری و نرخ­‌گذاری محصولات و کالاهای قابل عرضه دربازارهای تحت نظر شهرداری­، تجربیات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

همچنین نمایندگان شهرداری­‌های تبریز، کرج و قزوین نیز به بیان دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات و ارائه تجربیات مرتبط با موضوع پرداختند. باتوجه به تصمیمات اتخاد شده دراین جلسه، مقرر شد کمیته کارشناسی با حضور نمایندگان مطلع تعدادی از شهرداری­‌ها به صورت منظم درجهت تدوین شیوه نامه نرخ گذاری محصولات کشاورزی قابل عرضه در میادین میوه و تره بار شهرداری­‌ها با محوریت دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شود.

 

منبع: فارس
دیدگاه