اطلاعات گوشی جدید سامسونگ لو رفت!

سامسونگ اوایل سال آینده میلادی از نسل جدید گوشی‌های سری گلکسی A رونمایی می‌کند و حالا شاهد افشای اولین اطلاعات از محبوب‌ترین عضو این خانواده یعنی گلکسی A55 هستیم. کره‌ای‌ها ظاهراً به استفاده از تراشه‌های اگزینوس در این گوشی هوشمند ادامه می‌دهند و خبری از چیپ‌های اسنپدراگون نخواهد بود.

گلکسی A55 احتمالاً اوایل سال آینده میلادی از راه می‌رسد و طبق گزارشی جدید، قدرت این دستگاه را تراشه اگزینوس 1480 تأمین خواهد کرد. این چیپ اسم رمز S5E8845 را یدک می‌کشد که شماره‌ای بالاتر از دو نسل قبلی تراشه‌های اگزینوس دارد.

چیپ اگزینوس 1280 با اسم رمز S5E8825 و اگزینوس 1380 با اسم رمز S5E8835 توسعه پیدا کرده است، بنابراین منطقی است که اسم رمز S5E8845 مربوط به اگزینوس 1480 باشد. این چیپ ظاهراً به‌صورت درون سازمانی با نام Rose شناخته می‌شود.

اخیراً شایعه‌ای منتشر شده بود مبنی بر این‌که سامسونگ می‌خواهد در تراشه‌های میان‌رده اگزینوس هم از پردازشگر گرافیکی AMD استفاده کند، بنابراین شاید اگزینوس 1480 هم با این ویژگی از راه برسد. در این صورت شاید تراشه سامسونگ در زمینه گیمینگ بتواند عملکردی بالاتر از چیپ‌های اسنپدراگون از خود نشان دهد.

گلکسی A55 احتمالاً به نمایشگر سوپر امولد با رفرش ریت 120 هرتز مجهز خواهد شد، اسپیکر استریو خواهد داشت و همچنین از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار بهره خواهد برد. روی پنل جلویی و پشتی این دستگاه شیشه گوریلا گلس کشیده می‌شود و امیدواریم قادر به پشتیبانی از کارت حافظه باشد.

گزارش امروز می‌گوید سامسونگ برای گوشی آینده‌اش مانند گلکسی A54 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. درحال‌حاضر اطلاعی از دوربین‌های دیگر و همچنین دوربین سلفی این دستگاه نداریم، بااین‌حال امیدواریم عملکرد دوربین سلفی بهبود پیدا کند.

 

دیدگاه