مشاهده 2 قلاده پلنگ در دامغان

سمنان مدیرکل محیط زیست استان سمنان از رویت دو قلاده پلنگ در دیباج دامغان خبر داد.

به گزارش جهان مانا ، بهرامعلی ظاهری ۱۴ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دوستداران محیط‌زیست در دیباج توانسته از این دو قلاده پلنگ در دیباج تصویربرداری کند. 

وی از زیستگاه های استان سمنان به عنوان زیستگاه های مهم گربه سانان نام برد و تصریح کرد: هر هشت گربه سان موجود در کشور، در زیستگاه های استان زیست دارند.

وی همچنین از دستگیری یک شکارچی در مناطق جنوبی دامغان خبر داد و گفت: در همین راستا یک قبضه سلاح گلوله زنی غیرمجاز همراه با 5 تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی از یک نفر شکارچی متخلف در مناطق کوهستانی جنوب شهرستان دامغان کشف و ضبط شد.

مدیرکل محیط زیست استان از تشکیل پرونده برای این متخلف شکار خبر داد و اضافه کرد: پرونده این متهم تکمیل و به مراجع قضایی دامغان معرفی شده است.

وی از برنامه های آموزشی متعدد در روز طبیعت خبر داد و گفت: مأمورین اجرایی و محیط بنان و همکاران در شهرستان های مختلف استان، با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های مختلف استان اقدام به بسته بندی محتوای آموزشی به همراه کیسه های زباله کرده و با استقرار در مناطق مختلف استان، این بسته ها را در روز طبیعت (سیزده به در) در بین خانواده هایی که به سمت مناطق شکار ممنوع ، پارک های ملی، پارک های جنگلی ،مناطق تفریحی و تفرجگاه ها و.،، عزیمت کرده بودند، توزیع کردند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه