دستگیری ۳۲ گرداننده سایت و کانال بخاطر کنکور

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا با تاکید بر ضرورت هم افزایی همه دستگاه‌ها در جهت ارتقای امنیت برگزاری آزمون سراسری و جلوگیری از پدیده تقلب یا هر گونه سوء استفاده در این حوزه ، از بازداشت ۳۲ نفر از مجرمان فعال در حوزه کنکور خبر داد.

سردار وحید مجید گفت: همانند سال‌های گذشته برخورد قانونی با مجرمان فعال در زمینه تقلب در آزمـون‌های فضای مجازی به خصوص آزمون نوبت تیر ماه جاری کنکور سراسری در قالب طرح ویژه‌ای در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

وی افزود: با پایش‌های صورت گرفته در فضای مجازی و اشرافیت این پلیس در شبکه‌های اجتماعی، تارنما‌ها و صفحات و کانال‌های فعال تحت عناوین فروش سوال‌های کنکور و فروش تجهیزات تقلب که غالباً با انگیزه و هدف کـلاهبرداری از داوطلبان و خانواده‌های آنان در حال فعالیت می‌باشند، شناسایی شده است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا گفت: تاکنون تعداد ۳۲ نفر از مجرمان فعال در این حوزه که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال را بر عهده داشتند شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضائی گردیده اند و اقدامات عملیاتی در این زمینه همچنان در دست پیگیری است.

سردار وحید مجید با هشدار جدی به فعالان این حوزه افزود: اقدامات پلیس فتا با تمام توان در راستای برخورد با مجرمان فعال در حوزه پدیده کلاهبرداری تحت عنوان تقلب در کنکور سراسری استمرار خواهد داشت.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار