صدور گذرنامه زیارتی برای عتبات با 50 هزارتومان

سخنگوی پلیس از صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فراجا گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرار گرفته است. مشاهدات عینی و بررسی سوابق سنوات قبل، حکایت از آن دارد که امسال نیز خیل عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی اربعین حضور چشمگیر داشته باشند.

وی افزود: با رایزنی و مذاکرات به‌عمل‌آمده فی‌مابین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت‌گرفته با پلیس، مقرر شد که گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا ادامه داد: اعتبار این گذرنامه‌های زیارتی مانند دیگر گذرنامه‌ها ۵ سال بوده و صرفا برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد. 

سخنگوی فراجا تاکید کرد: هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزان‌تر و حدود یک هشتم قیمت است. 

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین ۳ تا ۵ روز کاری به دست متقاصین درب منزل خواهد رسید. فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن «پلیس من» انجام می‌شود و برای آن دسته از عزیزانی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰ ) در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و  ارسال کنند. 

سخنگوی پلیس همچنین گفت: اتباع خارجی مقیم ایران می‌بایست با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد. در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: پلیس از بهمن‌ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال‌های گذشته برگه تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند، گذرنامه بین‌المللی صادر و به درب منزل آنها ارسال کرده است. 

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار