مشهد تعطیل شد!

به دنبال تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعات اخیر در سطح شهر مشهد، تعطیلی فعالیت‌های اداری و به خصوص ورزشی و آموزشی پس از ساعت ۱۲ امروز تا پایان شب در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای مشهد تصویب شد.

 

ماندگاری توفان گرد و خاک تا پایان هفته در خراسان رضوی محتمل است

در همین حال، یک کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:احتمال دارد وزش باد شدید با بروز خسارت و توفان گرد و خاک از امروز تا انتهای هفته کنونی در نواحی شرقی و جنوبی استان ماندگار شود. 

زهرا عنایتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در غالب نقاط استان خرسان رضوی وزش باد توام با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی امروز و فردا در نواحی شمالی استان خراسان رضوی گاهی افزایش ابرناکی و در ارتفاعات استان احتمال بارش‌های رگباری پراکنده توام با رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز از شهرستان‌های سبزوار، کلات، تایباد، بردسکن، درگز، مشهد چناران سرخس به علت پدیده گرد و خاک، دید زیر سه هزار متر گزارش شده است.

عنایتی با بیان این که دید فرودگاهی مشهد نیز تا ۸۰۰ متر کاهش پیدا کرده و هم اکنون به هزار متر رسیده است افزود: پدیده گرد و خاک از صحرای قره قوم و ترکمنستان روی آسمان مشهد کشیده شده است و تا بعدازظهر این وضعیت ادامه دارد.

 

دیدگاه