تکذیب خبر ساخت پادزهر قرص برنج

وزیر بهداشت گفت: ۲۴۰ بیمارستان کشور مجوز پذیرش بیماران خارجی را دارند و با هماهنگی وزارت امورخارجه، قرار شد در کشورهایی که بیشترین بیمار خارجی به ایران می آیند، رایزن سلامت داشته باشیم.

عین اللهی در نشست خبری ادامه داد: وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، اقدامات زیادی را شروع کرده که از جمله آنها، زایمان طبیعی رایگان است.

وی به موضوع جذب ۲۵ هزار نیروی جدید اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده آزمون استخدامی برگزار شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دارو در کشور، گفت: وزارت بهداشت کارخانه داروسازی ندارد و کار ما فقط رگولاتوری است که دارو دچار کمبود نشود.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور در بخش خصوصی و ۴۰ درصد هم به واسطه بخش دولتی عمومی تأمین می‌شود.

عین اللهی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها حتی یک کارخانه داروسازی نداریم، گفت: اخیراً در نشست استانداران، اعلام آمادگی کردیم برای ساخت کارخانه داروسازی کمک کنیم.

وی برای مقابله با کمبودهای احتمالی دارو، افزود: ۱.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به تصویب رسیده است. همچنین، سازمان برنامه و بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان اخیراً به صنعت دارو اختصاص داده و همچنین قرار است بانک مرکزی ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دارویی بدهد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه افغانستان در خصوص خدمات سلامت به اتباع افغانستان در ایران، گفت: کمیساریای عالی پناهندگان بابت هر یک از اتباع افغانستانی ۱۰ دلال هزینه به ما می‌دهد، در حالی که ما حداقل ۵۰۰ دلار هزینه می‌کنیم.

وزیر بهداشت در واکنش به خبر ساخت پادزهر قرص برنج، گفت: این خبر موثق نیست.

 

منبع: مهر
دیدگاه