فرزند دوازدهم پیرمرد ۸۷ ساله در بجنورد متولد شد!

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فرزند دوازدهم یک مرد ۸۷ ساله اهل بجنورد از مادر ۴۵ ساله روز سه شنبه در بیمارستان بنت الهدی این شهرستان متولد شد!

 

دکتر عبدالله کبریایی اظهار کرد: این مادر ۴۵ ساله، نوزاد خود را به صورت زایمان طبیعی به دنیا آورد و اکنون هر دو آنان در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

وی افزود: مادر این نوزاد متولد ۱۳۵۷ و همسر دوم این مرد ۸۷ ساله است.

کبریایی ادامه داد: این مرد ۸۷ ساله اهل بجنورد صاحب چهار فرزند دختر و هشت فرزند پسر است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۶۲ واقعه ولادت در خراسان شمالی ثبت شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافته است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در سه ماه نخست پارسال ۲ هزار و ۶۱۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده بود.

کبریایی با بیان اینکه ۶۱ درصد زایمان های خراسان شمالی با روش های طبیعی انجام شده است، گفت: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۶۴۹ زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است که از این تعداد هزار و ۶۱۶ مادر باردار استان با هدف فرزندآوری ایمن زایمان طبیعی داشته اند.

وی گفت: ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین یکی از برنامه‌های اصلی معاونت درمان این دانشگاه است که در راستای اجرای برنامه جوانی جمعیت اجرا می شود.

 

منبع: ایرنا
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار