کارنامه دوم نتایج اولیه آزمون سراسری ۲۷ مرداد منتشر می‌شود

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه دوم نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، روز جمعه ۲۷ مرداد منتشر می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارنامه دوم نتایج اولیه آزمون سراسری حاوی اطلاعات تکمیلی برای انتخاب رشته نظیر: نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته است که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

پورعباس اضافه کرد: مرحله اول نتایج اولیه آزمون سراسری که حاوی نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) برای هر دو آزمون دی و تیر و نمره کل سوابق تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است، ۲۰ مرداد منتشر شد و در سامانه جامع آزمون سراسری قابل مشاهده است.

رییس سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبانی که در دو نوبت آزمون سراسری در دو گروه آزمایشی اصلی متفاوت شرکت کرده اند تا دیروز فرصت داشتند وضعیت خود را در انتخاب گروه آزمایشی اصلی برای انتخاب رشته مشخص کنند که طبق آمار همه داوطلبان این کار را انجام داده اند و اگر داوطلبی در دو گروه آزمایشی اصلی متفاوت شرکت کرده و گروه اصلی خود را انتخاب نکند سازمان سنجش گروه و نمره تیرماه را ملاک عمل قرار می‌دهد.

پورعباس با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: امسال برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که از طرف وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال خواهد شد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری امسال پیچیده‌تر از آزمون‌های گذشته و با تغییرات اساسی و عمده برگزار شده است گفت: این امر ممکن است موجب سوال و ابهام برای داوطلبان شده باشد بنابراین ستاد مشترکی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور تشکیل شده است تا پاسخگوی داوطلبان و رفع ابهامات احتمالی آنان باشد.

وی با اشاره به گستردگی سنی و منطقه جغرافیایی شرکت کنندگان افزود: امسال جوانترین داوطلب آزمون سراسری ۱۴ ساله و مسن‌ترین داوطلب ۸۴ ساله هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم به رقابت پرداختند و گستردگی منطقه جغرافیایی در نفرات برتر آزمون سراسری مشهود است که متمرکز در استان و یا شهر خاصی نیستند.

پورعباس درباره زمان انتخاب رشته آزمون سراسری گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تا روز یکشنبه ۲۹ مرداد از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود و فرآیند انتخاب رشته از ۳۱ ماه جاری شروع می‌شود و تا ۴ شهریور ادامه می‌یابد.

وی افزود: به دلیل پیچیدگی و تغییرات برگزاری آزمون سراسری امسال روند اعلام نتایج اولیه طولانی‌تر شد بنابراین نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیمه مهر سال جاری اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها می‌توانند از پذیرفته شدگان در نیمه دوم مهر ثبت نام کنند.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار