نجات ۱۶۲ جنین از سقط در یزد

نایب رئیس مرکز مردمی نفس در یزد با اشاره به فعالیت این مرکز در هفت شهرستان استان، گفت: از ابتدای امسال، ۱۶۲ مادر با مداخلات مرکز نفس از انجام سقط منصرف شدند.

 فاطمه قاسمی با اشاره به فعالیت مراکز مردمی نفس با هدف شناسایی، کاهش سقط‌های عمدی و نجات فرزندان سقط اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال ۷۶ مورد و در سه ماهه دوم امسال ۸۶ مورد و در مجموع ۱۶۲ مادر که در استان یزد تصمیم به سقط داشتند، با مداخله مراکز نفس از تصمیم خود منصرف شدند.

وی با اشاره به نجات یک مورد زایمان دو قلو نیز از مادری که امسال تصمیم به سقط داشت، عنوان کرد: طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز ۱۸۶ مادر در استان از انجام سقط جنین منصرف شدند.

عضو هیئت مدیره مرکز نفس در مورد مراکز فعال در استان نیز گفت: در حال حاضر این مراکز در شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و میبد فعال هستند و خدماتی نظیر شناسایی، مشاوره، حمایت‌های اقتصادی و … به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، هزینه‌های آزمایش، سونوگرافی و سایر موارد مادرانی که تصمیم به سقط دارند، به صورت رایگان و به همت خیرین مرکز نیکوکاری نفس انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به تشکیل کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین با دبیری دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها به دنبال با ابلاغ وزارت کشور، تصریح کرد: مراکز مردمی نفس با توجه به ماده ۵۳ و ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و پیشگیری از سقط‌های عمدی راه‌اندازی شده‌اند.

عضو هیئت مدیره مرکز نفس ادامه داد: مادرانی که تصمیم به سقط با دلایل متعدد دارند، می‌توانند با تلفن گویای مرکز نفس به شماره ۸۲۸۵ ۲۸۴۲-۰۲۱ یا شماره ۰۹۱۳۰۶۵۰۶۳۸ تماس حاصل کنند.

 

منبع: مهر
دیدگاه