جزییات مرگ متهمی که حین محاکمه در دادگاه انقلاب جان باخت

وکیل سعید خادمی درباره‌ حادثه‌ای که برای او در دادگاه انقلاب رخ داد و در نهایت به جان باختنش منتهی شد، گفت: موکلم از اینکه نتیجه‌ این دادگاه برایش سوءسابقه‌ خواهد شد بسیار نگران بود. در دادگاه چهل دقیقه عملیات احیا انجام شد اما متاسفانه بی نتیجه ماند.

به گزارش جهان مانا ، حسین عسکری‌راد درباره‌ جزییات پرونده‌ آقای خادمی می‌گوید که او در سال ۱۴۰۱ به اتهام تبلیغ علیه اسلام از سوی نهادهای امنیتی دستگیر می‌شود و مدتی در بازداشت موقت بوده و سپس آزاد شده است.

این وکیل دادگستری گفت: در نهایت برای او کیفرخواستی صادر می‌شود و دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات تشکیل شد. در دادگاه هم قاضی برخورد بدی نداشت و به شکل معمول سوال و جواب می‌کرد.

او در ادامه افزود: موکلم از اینکه آبرو و حیثیتش خدشه‌دار شود و اینکه این دادگاه برایش سوءسابقه‌ خواهد شد بسیار نگران بود. هنگامی که قاضی از او مشغول سوال پرسیدن بود به یکباره حالش بد شد. پس از این اتفاق پزشک مقیم دادگاه انقلاب را خبر کردند اما او متاسفانه با چند دقیقه تاخیر آمد.

عسکری‌راد درباره‌ی جزییات حادثه گفت: پزشکی که آمده بود گفت که فشار متهم افتاده و باید به او سرم بزنم. در همین حین با توجه به اینکه با اورژانس هم تماس گرفته شده بود آنها هم رسیدند و در نهایت در همان دادگاه به او سرم زده شد و عملیات احیا هم در همان دادگاه انجام گرفت و چهل دقیقه‌ به طول انجامید اما متاسفانه بی نتیجه ماند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه «خادمی در پژوهشگاهی وابسته به آقای محمدجواد لاریجانی کار می‌کرد»، گفت: پس از این اتفاق از دفتر ایشان هم تماس گرفتند و پرسیدند که آیا برخورد بدی در دادگاه شده بود که پاسخ دادم که از قضا رفتار دادگاه خوب بود.

ساعتی قبل مرکز رسانه‌ قوه قضاییه اعلام کرده بود:

«در پی روند رسیدگی به یک پرونده با اتهامات امنیتی علیه دو متهم که به همراه وکلای خود در دادگاه انقلاب تهران حضور داشتند یکی از متهمان که زندانی نبوده و از منزل خود به مقصد دادگاه آمده بود، در صحن دادگاه حالش به‌هم خورد و متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته فوت کرد.

یکی از افراد حاضر در صحن دادگاه در این رابطه گفت: متهم که با اتهام امنیتی در دادگاه حاضر شده بود در حال انجام دفاع از خود بود که حالش بد شد. در حضور وکلای حاضر در دادگاه که ۴ نفر بودند، پزشک مستقر در دادگاه انقلاب بر بالین متهم حاضر شد و بلافاصله اقدامات پزشکی و درمانی انجام شد.

وی افزود: در حین انجام اقدامات درمانی و با تماسی که با مرکز اورژانس گرفته شده بود عوامل اورژانس نیز بر بالین فرد حاضر شدند که با وجود تلاش‌های گسترده قلب متهم از کار ایستاد.

این مقام دادگاه انقلاب تهران عنوان کرد: مطابق نظر اولیه عوامل اورژانس علت مرگ ایست قلبی نوشته شد، اما با این وجود جسد برای بررسی کارشناسی و انجام آزمایش‌های تخصصی به پزشکی قانونی منتقل شد.

گفتنی است؛ مراتب و اتفاقات پیرامون این مورد در حضور وکلای دو متهم پرونده صورتجلسه شده و به امضای وکلا و مسئولان دادگاه رسیده است»

 

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار