انتقاد جانبازان قطع عضو از خودروی شاهین: به درد ما نمی خورد

فارس نوشت: وزارت صمت از حدود ۲ ماه پیش طبق فهرستی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار این وزارتخانه گذاشته، به جانبازانی با کدهای جانبازی قطع عضو و معادل قطع عضو برای دریافت خودرو پیامک داده است.

به گزارش جهان مانا ، برای برخی از این جانبازان، خودروی شاهین اتوماتیک از شرکت سایپا و برای برخی دیگر خودروی ۲۰۷ اتوماتیک از شرکت ایران خودرو در نظر گرفته شده، اما بعضی از افرادی که پیامک دریافت شاهین برایشان فرستاده شده، از گرفتن خودرو صرف‌نظر کرده‌اند.

محمدرضا حسینی، یکی از افرادی که خودروی شاهین اتوماتیک به او اختصاص داده شده، می‌گوید: من از کارشناسان خودرو تحقیق و پرس‌وجو کردم. آن‌ها معتقدند شاهین، نه تنها خودروی مشتری‌پسندی نیست، بلکه بسیاری از کسانی که آن را خریداری کرده‌اند، دائم در تعمیرگاه هستند و این برای یک جانباز، خیلی سخت است.

از طرفی فعالان بازار خودرو گزارش‌هایی از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد که حاکی از خرابی و ایرادات فنی خودروی شاهین است. خودروی شاهین برای اولین بار در سال ۱۳۹۹ وارد بازار شد و جزو خودروهایی با طراحی جدید است.

کوئیک در شأن ایثارگران نیست

میثم اروز، مدیر تسهیلات رفاهی بنیاد شهید در پاسخ به علیرضا نعمتی، فرزند یکی از ایثارگران که گفته بود: «کاش خودروی ارزان‌قیمت و مناسب‌تری برای جانبازان در نظر گرفته می‌شد» گفت: ما تلاش کردیم بهترین خودروی ممکن را برای ایثارگران بگیریم. با وجود اینکه شرکت‌های خودروساز ظرفیت نداشتند و خودروها تا پایان سال پیش‌فروش شده بود، ما باز هم خودرو گرفتیم. ایران خودرو توانست در سال جاری ۶ هزار خودرو به این طرح اختصاص دهد و سایپا ۴ هزار خودرو. 

وی افزود: از خودروهای شرکت سایپا، خودروی کوئیک را در شأن خانواده‌های ایثارگر ندانستیم، پس شاهین را برای آن‌ها در نظر گرفتیم. شاهین اتوماتیک بهترین خودروی سایپاست. 

شاید یکی از دلایل رد خودروی شاهین از سوی ایثارگران، قیمت آن باشد که تفاوت قابل توجهی با قیمت بازار آزادش ندارد. تفاوت شاهین اتوماتیک با قیمت کارخانه ۶۴۱ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک، ۳۲۶ میلیون تومان چیست که مدیر تسهیلات رفاهی بنیاد شهید یکی را در شأن ایثارگران می‌داند و دیگری را نه؟ 

خودرو کوییک و شاهین

دیدگاه
آخرین اخبار
بازار