اعلام مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی فرهنگیان + جزییات

مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال 1403 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

به گزارش جهان مانا ،  اطلاعیه اعلام مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش آموزش کشور صادر شد.

براساس اعلام معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درخصوص مواد و منابع امتحانی آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال 1403، اصلاحات مربوط به منابع و عناوین آزمون به شرح ذیل است.
موارد اصلاحی مربوط به دفترچه راهنمای ثبت‌نام:
 بخش «2-2» شرایط و ضوابط آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاه فرهنگیان مندرج در صفحه 21 دفترچه راهنمای ‌ثبت‌نام:
1) مادۀ امتحانی "هوش و استعداد معلمی" طبق اعلام قبلی با ضریب 3 اعمال می‌شود. جنبه‌های شناختی و تحلیلی این استعداد، با هدف سنجش توانایی‌های ذهنی داوطلبان همانند قدرت درک، تحلیل، استدلال و استنتاج آن‌ها، در کنکور مبنای طرح سؤال قرار می‌گیرد. سؤالاتی از جنس درک مفهوم متن، استدلال بر پایه گزاره‌های منطقی، طبقه‌بندی و تحلیل متغیرها، انجام مقایسه‌های کمی و حل مسائل عددی، نمونه‌هایی از سؤالات این عنوان امتحانی هستند. بنابراین با توجه به اینکه هدف از سؤالات مربوط به این عنوان، سنجش توانایی ذهنی و طبیعی است نه سنجش دانش اکتسابی دانش‌آموزان، این عنوان فاقد منبع است.
2) مادۀ امتحانی "تعلیم و تربیت اسلامی" طبق اعلام قبلی با ضریب 2 اعمال می‌شود و منابع امتحانی به شرح جدول ذیل است:
1- سه فصل اول کتاب «مهارت معلمی» استاد محسن قرائتی.

منبع: فارس
دیدگاه