بارش باران و برف در ۱۰ استان از امروز

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا و بارش باران و برف در ۱۰ استان خبر داد، طی ۲ روز آینده نیز آلودگی هوا در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد.

به گزارش جهان مانا ، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌های پراکنده در جنوب خوزستان،‌ بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

پنجشنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان،‌ خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی،‌ کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک روی می‌دهد، همچنین از اواخر وقت فردا به‌تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل،‌گیلان، مازندران، کردستان، شمال کرمانشاه،‌ زنجان، قزوین و البرز افزایش ابر،‌ بارش باران، برف و وزش باد شدید روی می‌دهد. این وضعیت شنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور ادامه خواهد داشت. یکشنبه هفته آینده در استان‌های گلستان،‌ خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه دارد.

به گزارش تسنیم،‌ سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت و دید در شهرهای صنعتی طی 2 روز آینده خبر داده است.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و دریا مواج

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1402/10/13

زمان پایان: شب یکشنبه 1402/10/17

نوع مخاطره: وزش باد شدید (بیشینه سرعت وزش باد موقتی تا 32 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی بیش از 1.5 متر و دور از ساحل بیش از 2 متر

منطقه اثر: چهارشنبه 1402/10/13 و پنجشنبه 1402/10/14: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

جمعه 1402/10/15 و شنبه 1402/10/16: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس.

یکشنبه 1402/10/17: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

 

منبع: تسنیم
دیدگاه