آغاز پیش ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳

پیش ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ از امروز ۱۵ دی آغاز شد و مشمولان این سفر باید در این مرحله ۱۴۰ میلیون تومان، با احتساب سود سپرده بپردازند.

به گزارش جهان مانا، سازمان حج و زیارت به زائران حج تمتع اعلام کرده است نام‌نویسی مقدماتی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ از امروز نیمه دی آغاز شده است و برای ثبت‌نام مقدماتی باید مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان با احتساب سود سپرده پرداخت کنند.

زائران بیش از ۱۶ سال قبل یک میلیون تومان برای تشرف به حج ودیعه‌گذاری کرده اند و سود این مبلغ کمتر از هفت میلیون تومان شده است.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر درباره مبلغ نهایی حج ۱۴۰۳ گفته است: «پس از اعلام هزینه‌ها و نرخ ارز اختصاص یافته به عملیات حج ۱۴۰۳، مبلغ نهایی مشخص می‌شود.» اگر ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به عملیات حج اختصاص یابد در این صورت هزینه نهایی حج حداقل ۱۳۰ میلیون تومان می‌شود. هنوز هزینه نهایی حج تمتع ۱۴۰۳ مشخص نیست.

هزینه اولیه ثبت‌نام حج گذشته ۱۳۰ میلیون تومان بود که سازمان حج و زیارت این مبلغ را به ۱۲۰ میلیون تومان کاهش داد. هزینه این سفر هم با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی محاسبه شده بود.

امسال با توجه به اولویت‌های اعلام شده، در مرحله نخست دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا پایان سال ۸۵ می‌توانند از امروز ثبت‌نام کنند. پس از آن دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۳۱ اردیبهشت ۸۶ از ۱۷ دی و دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تا ۳۱ تیر ۸۶ از ۲۰ دی، امکان نام‌نویسی مقدماتی در کاروان‌های حج آینده را دارند. همچنین در صورت تکمیل نشدن ظرفیت‌های کاروان‌ها دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج از اول مرداد به بعد به صورت روزشمار به تناسب استان فراخوانده می‌شوند.

افرادی که سال ۹۹ هزینه سفر را پرداخته اند و تاکنون عازم خانه خدا نشده اند، نیازی به پیش ثبت‌نام ندارند.

متقاضیان پیش ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ می‌توانند به نشانی اینترنتی /https://reserve.haj.ir/(S(nfv0hgc55nyymslbsfafswqb)) نام مراجعه کنند.

 

دیدگاه