برف محور‌های اردبیل- آستارا و خلخال - پونل را مسدود کرد

مدیرکل راهداری گیلان، با اشاره به بارش برف در ۱۲ محور کوهستانی استان، گفت: محور آستارا - اردبیل در محدوده حیران به دلیل کولاک و یخبندان مسدود شد.

به گزارش جهان مانا، غلامعلی نیک فهم با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در راه‌های مواصلاتی استان گیلان گفت: شاهد بارش شدید برف در سه محور پونل - خلخال، اسالم - خلخال و بهارستان - آقچای هستیم.

وی ارتفاع برف در سه محور مذکور را به ترتیب ۱۵، ۲۵ و ۲۵ سانت دانست و افزود: در ۹ محور کوهستانی گیلان نیز بارش خفیف برف گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به بارش پنج سانتی برف در محورهای آستارا - تالش، شوک - ملکوت، بلوردکان - خصیب دشت و ماسال - گیلوان، تصریح کرد: در محورهای زیاز - شوک و رودسر - لات محله نیز ۱۰ سانت برف باریده و محورهای سیاهکل - دیلمان و فومن - ماسوله و شفت - امامزاده ابراهیم سفیدپوش شده است.

نیک فهم از بارش باران در سایر محورهای مواصلاتی گیلان خبر داد و متذکر شد: محور آستارا - اردبیل در محدوده حیران به دلیل کولاک و یخبندان مسدود شد؛ محور پونل - خلخال(زندانه به سمت خلخال) نیز به دلیل نبود ایمنی کافی با انسداد فصلی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است؛ البته رانندگان برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه راه‌های استان درگیر بارش سنگین برف و کولاک هستند و اولویت بازگشایی با راه‌های اصلی و فرعی استان است.

محور‌های اردبیل- آستارا و خلخال - پونل مسدود است

همچنین آیدین هاشمی با اشاره به بارش سنگین برف که از روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده است، گفت: به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید محور‌های اردبیل- آستارا و خلخال - پونل مسدود است و در گردنه‌ها و محور‌های کوهستانی هم باد و کولاک شدید گزارش شده است.

وی اظهار کرد: ۴۰۰ راهدار در قالب ۸۰ اکیپ راهداری با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در راه‌های استان حضور دارند و اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی استان می‌کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: اولویت بارگشایی راه‌های اصلی و فرعی است و در ادامه راه‌های روستایی بازگشایی خواهد شد.

هاشمی به شهروندان توصیه کرد حتما از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت تجهیزات کامل زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند و قبل از سفر با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس بگیرند.

 

منبع: ايسنا
دیدگاه