فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع ۱۴۰۳ درحال تکمیل شدن است

­در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد با توجه به تدابیر و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فرآیند ثبت نام از زائران حج تمتع پیش رو درحال تکمیل شدن است.

به گزارش جهان مانا، در این نشست که امروز ۲۱ اسفند به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از زائرانی که مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان پیش پرداخت اولیه را واریز کرده و تاکنون کاروان انتخاب نکرده اند، خواست برای انجام دادن این مهم در اسرع وقت اقدام کنند.

وی افزود: در صورت مراجعه نکردن این افراد به منزله انصراف از سفر تلقی و وجوه شان مسترد خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تعدادی از افرادی هم که برای تشرف در حج ۱۳۹۹ ثبت نام کرده اند و به علت شرط سنی در حج ۱۴۰۱ نتوانستند اعزام شوند در صورتی که نسبت به انتخاب کاروان و تکمیل سایر مراحل ثبت نام اقدام نکنند منصرف از سفر تلقی می‌شود و از متقاضیان در نوبت اعزام دعوت خواهد شد.

در این نشست همچنین غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری که برای پیگیری امور حج ۱۴۰۳ درعربستان بسر می‌برند از روند اقدامات انجام شده درحوز‌های مسکن، هواپیمایی، آماده کردن مقدمات فعالیت‌ها در مشاعر و حمل و نقل گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هیئت اعزامی خواست که همه این موارد را پیگیری کنند تا در بستر مناسب مقدمات اعزام زائران به عربستان فراهم شود.

وی گفت: تا آغاز پرواز‌های حج پیش رو حدود دو ماه باقیمانده و لازم است تقویم و زمانبندی این سفر به نحو مطلوب اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین بر لزوم طولانی نشدن سفر حج تاکید کرد و خواستار توجه مسئولان در تخصیص جدول پروازی برای بازگشت به موقع زائران از سرزمین وحی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه، پس از استماع گزارش ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع و حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در مورد فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص عتبات نوروزی و نحوه تامین ارز و هزینه سفر‌های زیارتی به اعتاب مقدسه، به آنان توصیه کرد که با طراحی، برنامه ریزی و استفاده از شیوه‌های مختلف راهکار‌های مناسب را برای استمرار و توسعه بخشیدن به این سفر‌ها در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت بیاندیشند.

وی همچنین بر لزوم توجه به رفع برخی مشکلات که زائران در سفر‌های زمینی در ورود به کشورعراق با آن مواجه می‌شوند، تاکید کرد.

 

دیدگاه