واکنشها به بازگشت ارشاد به خیابانها/ از تاکید بر خلاف شرع و عقل رفتار ماموران تا هشدار درباره به تقابل کشاندن جامعه

در حالیکه معاون پارلمانی دولت ابراهیم رییسی از بازگشت گشت ارشاد به خیابانها حمایت کرد و بر ادامه این مسیر، تاکید داشت؛ چهره های سیاسی مختلف نسبت به این کار هشدار دادند.

 

به گزارش جهان مانا، علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت پیشین، جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر و محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و حسام الدین آشنا از جمله افرادی هستند که به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان ها به سبک قدیم واکنش نشان دادند.

محبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: راهی جز خون دل خوردن نمانده.

6019469

 

فاضل میبدی: لزومی برای پوشش نیست

علاوه بر این، محمدتقی فاضل میبدی،عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «روشی که مامورین در برخورد با بی حجابی پیش گرفته و در رسانه ها منتشر می شود، خلاف شرع و عقل است. از مسایل حجاب است، اگر زنان بی حجاب منتهی به نهی زبانی نشوند، لزومی برای پوشش نیست. تاکنون این برخوردها نتیجه معکوس داشته. مگر حجاب از ضروریات دین است؟ هویت جامعه اسلامی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است.»

6019472

کنایه حسام الدین آشنا

آشنا مشاور رئیس دولت دوازدهم هم از دیگر افرادی بود که نسبت به فعال شدن مجدد گشت ارشاد واکنش نشان داد.

 

 

حسام الدین آشنا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گشت را ارشاد کردند؟

توییت آشنا درباره گشت ارشاد

همچنین آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!

سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»

حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارشهای متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد.

انتقاد صریح علی ربیعی: واقعا درک نمی کنم چرا جامعه را به تقابل می کشانید؟

وزیر سابق کار و سخنگوی دولت دوازدهم در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: «واقعا من درک نمی کنم چگونه است که تا مردم ایران، به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند.

با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، نه تنها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی.»

 

 

دیدگاه