هوای اکثر نقاط کشور از جمعه گرم می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی از کشور در اواخر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت، جوی آرام و افزایش دما را برای روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی کرد.

به گزارش جهان مانا، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت فعالیت سامانه بارشی در کشور ادامه خواهد داشت و در شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی امروز بارش رگبار را تجربه خواهند کرد. وزش باد نسبتاً شدید و شدید نیز برای این مناطق انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: برای فردا نیز در شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور و همچنین ارتفاعات البرز بارندگی ادامه پیدا می‌کند. در جنوب شرق کشور نیز رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها نیز طی روز چهارشنبه در گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی خواهد بود.

رفیعی افزود: روز پنج‌شنبه نیز بارش‌ها در شمال غرب کشور کاهش پیدا می‌کند. در سواحل خزر، شمال شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز مانند تهران، البرز و سمنان بارش‌ها ادامه خواهد داشت. در این روز بارش‌ها در استان‌های مازندران و خراسان رضوی شدیدتر خواهد بود.

وی همچنین توضیح داد: در اواخر روز پنج‌شنبه نیز پیش‌بینی می‌شود که این سامانه بارشی کشور را ترک کند و در روزهای جمعه و شنبه جوی آرام و همراه با روند افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا هم در شرق و جنوب شرق کشور و به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، همچنین آب‌های دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود و آب‌های شمالی خلیج فارس نیز امروز این شرایط را خواهد داشت. علاوه بر این از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، در مناطق مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش ارتفاع موج پیش‌بینی می‌شود که محدودیت‌هایی را در انجام امور دریایی ایجاد خواهد کرد.

رفیعی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: در تهران امروز در برخی از ساعات شاهد بارش باران خواهیم بود که این وضعیت گاهی نیز با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه می‌شود. بیشینه دمای تهران برای امروز ۲۲ درجه و کمینه دما نیز ۱۳ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

 

منبع: مهر
دیدگاه
آخرین اخبار
بازار