واکنش وزارت بهداشت به فوت کودک ۱۰ ماهه مسجدسلیمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان درباره فوت کودک ۱۰ ماهه مسجدسلیمانی که بازتاب گسترده آن در فضای مجازی انتقاداتی مبنی برکمبود امکانات بیمارستان ۲۲ بهمن را درپی داشت، توضیحاتی ارائه داد.

سر جلیلی ضمن تسلیت به خانواده کودک متوفی گفت: بیمار کودک ۱۰ ماهه‌ای بود که دچار مشکل آسپیره (رفتن غذا در نای و ریه ها) شده بود.

وی ادامه داد: بیمار در شرایطی به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان رسید که به دلیل از نرسیدن اکسیژن به مغز، در پایین‌ترین سطح هوشیاری و عدم واکنش‌های مردمک به معاینه قرار داشت. همچنین حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از زمان بروز مشکل آسپیره (رفتن غذا در نای و ریه‌ها) برای این کودک گذشته بود.

جلیلی افزود: پس از حدود ۲۰ دقیقه تلاش کادر درمان و احیای بیمار، شاهد بازگشت علائم حیاتی بودیم که با دستور متخصصان به icu منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان ادامه داد: با توجه به اینکه غذای آسپیره شده "سوپ" بوده و ‌عملا امکان خارج سازی از ریه‌ها وجود نداشت؛ بنابراین پس از ویزیت متخصصان گوش و حلق و بینی، بیهوشی و اطفال، بیمار تحت درمان دارویی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در ادامه تلاش‌ها برای نجات این کودک، با دستور متخصص اطفال جهت مراقبت بیشتر از ریه‌ها، بیمار تحت نظر فوق تخصص ریه به وسیله بالگرد به بیمارستان امام اهواز اعزام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجد سلیمان اظهار داشت: متاسفانه با توجه به این که زمان طلایی رسیدن کودک به بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان از دست رفته و در این مدت اکسیژن به مغر نرسیده بود، کودک دچار عوارض جدی مغزی شده و علی‌رغم تلاش پزشکان، این کودک در بیمارستان امام اهواز فوت شد.

 

دیدگاه