مشاهده یک قلاده خرس با ۲ توله‌اش در لرستان + عکس

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: یک قلاده خرس ماده به‌همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی مشاهده‌ شده است.

علی سالاروند صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یک قلاده خرس قهوه‌ای ماده به‌همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی با تائید کارشناسان مدیریت بر حیات‌وحش اداره کل حفاظت زیست لرستان توسط دوربین‌های تله‌ای مشاهده و تصاویر آن ثبت و ضبط شد.

وی با بیان اینکه دوربین‌های تله‌ای از طرف اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان به دوستداران معتمد محیط‌زیست قاسم حیدری، احسان عادل‌فر و علی دالوند تحویل داده‌ شده بودند، افزود: کارگذاری این دوربین‌ها منجر به ثبت تصاویر یک قلاده خرس ماده به‌همراه دو توله در ارتفاعات بخش پاپی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: خرس‌ها پستانداران بزرگ‌جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت‌ شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند.

وی با بیان اینکه خرس‌ها در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند و خطرات متعددی آن‌ها را تهدید می‌کند، بیان کرد: حفاظت از خرس‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به‌شمار می‌رود.

سالاروند گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان در راستای حفاظت و مدیریت گونه‌های در خطر انقراض، اقدام به هوشمندسازی مناطق، پایش و آموزش جوامع محلی در سطح زیستگاه‌های دارای جمعیت زیستایی کرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان با تأکید به اینکه شناسایی زیستگاه‌های مستعد این استان از جمله اقدامات حمایتی به‌منظور برنامه‌ریزی آینده است، ابراز کرد: زیستگاه‌های شناسایی‌ شده در اولویت‌ برنامه‌های حفاظتی، آموزشی و حمایتی این ادار‌ه‌ کل قرار می‌گیرد.

 

دیدگاه