قتل همسر همکار برای طلاهای بدلی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که در جریان سرقت طلا و جواهرات، همسر دوست و همکارش را به قتل رسانده بود، خبر داد.

 سرهنگ علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت:‌ چندی قبل، وقوع قتل زنی جوان در خانه‌اش در جنوب تهران به اداره دهم پلیس آگاهی تهران گزارش داده شد که درپی آن تیمی از کارآگاهان این اداره به محل حادثه رفته و با جسد زن حدودا ۲۵ ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر خفگی با یک پتو طوسی رنگ به قتل رسیده و رگ دست راستش با یک چاقو از سوی فرد ناشناسی بریده شده بود. همچنین بهم ریختگی خانه نشان می‌داد، عامل جنایت از خانه مقداری طلای بدلی و لوازم دیگر سرقت کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان  که متوجه وجود دوربین‌های مداربسته در ساختمان شده بودند به بازبینی فیلم آن پرداخته و متوجه شدند یک مرد جوان با پوشاندن صورت خود وارد خانه شده و این جنایت هولناک را مرتکب شده است. همسر مقتول پس از مشاهده فیلم تردد مرد جنایتکار در مانیتور، متهم را به عنوان دوست و همکارش در بازار پیچ و مهره فروشی مورد شناسایی قرار داده و معرفی کرد. همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی خانه این مرد شده و نسبت به دستگیری او اقدام کنند.  

وی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی، گفت:‌این فرد در جریان بازجویی‌ها ابتدا خود را بی‌اطلاع معرفی کرد، اما در ادامه به جرم خود اعتراف کرد و گفت که می‌دانسته همسر مقتول که دوست و همکارش در بازار پیچ و مهره فروشی است، ۱۶۰ گرم طلا به ارزش پنج میلیارد ریال خریداری کرده که به همین خاطر نقشه سرقت از خانه او را طراحی کرده و به سمت خانه مورد نظر رفته و خودش را پستچی معرفی کرده است. متهم به در خانه مقتول رفته و پس از اینکه او را دیده به او حمله‌ور شده است.  

ولیپور گودرزی با اشاره به ادامه اعترافات متهم گفت: این فرد در ابتدا با مقاومت زن جوان مواجه شده است و مقتول سعی داشته تا با چنگ زدن، ماسک را از صورت او بردارد. در ادامه نیز با توجه به اینکه چهره متهم از سوی زن رویت شده و مورد شناسایی قرار گرفته است، او دست و پای مقتول را به یک صندلی در اتاق پذیرایی خانه‌اش بسته و برای آن شناسایی نشود، اقدام به خفه کردن این زن با یک پتوی طوسی کرده است. متهم در ادامه به سمت اتاق‌های دیگر رفته و مقداری طلای بدلی پیدا کرده است.  

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم به قتل پس از سرقت و خفه‌کردن زن جوان از خانه خارج شده است، گفت: بنابراعترافات متهم، این فرد دقایقی بعد و با تصور اینکه احتمال زنده ماندن زن جوان و شناسایی شدنش به عنوان سارق وجود دارد به خانه مقتول بازگشته و رگ دست راستش را با کاتر بریده و متواری شده است.

وی افزود: پس از اعتراف صریح متهم به قتل زن جوان با انگیزه سرقت، تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نشان داد، طلاهای خریداری شده برای تامین امنیت بیشتر در خانه یکی از اقوام مقتول نگهداری می‌شده و در خانه مقتول طلایی وجود نداشته همچنین متهم پرونده چند روز قبل از ارتکاب این جنایت در محل کارش اقدام به سرقت پیچ و مهره کرده اما مال باخته شکایتی از این موضوع نداشته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

ولیپور گودرزی همچنین به مردم توصیه کرد که در حضور افراد غریبه از دارایی خود و نگهداری و خرید و فروش اموال گرانبها صحبتی به میان نیاورند.

 

 

دیدگاه