ادعای زنده پیدا شدن ۴ کودک ۱۷ روز بعد از حادثه سقوط هواپیما در کلمبیا

در کلمبیا حدود دو هفته پس از سقوط یک هواپیما، اخبار ضد و نقیضی در خصوص زنده پیدا شدن چهار کودک مسافر این هواپیما در جنگل‌های آمازون، منتشر شده است.

 

 

 «گوستاوو پترو»، رئیس‌جمهوری کلمبیا ادعا کرده است که این کودکان پس از ۱۷ روز و بدنبال یک جستجوی طاقت‌فرسا، زنده پیدا شده‌اند.

با این حال منابع وزارت دفاع این کشور به رسانه‌های محلی گفته‌اند که هنوز در این خصوص اطلاعی ندارند و پیدا شدن کودکان را تایید نکرده‌اند.

از زمان ناپدید شدن هواپیما در روز اول ماه مه (حدود ۲۰ روز پیش) تا روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ سرباز با سگ‌های آموزش دیده در جستجو برای یافتن این کودکان هستند.

پترو با اعلام یافتن کودکان گمشده در حساب توییترش نوشت: پس از یک جستجوی طاقت‌فرسا توسط ارتش، چهار کودکی که پس از سقوط هواپیما در «گواویار» ناپدید شده بودند، زنده پیدا شده‌اند و این مایه شادی است.

همچنین اجساد خلبان این هواپیما و دو سرنشین بزرگسال آن در اوایل هفته پیدا شده بود.

مقامات کلمبیایی معتقدند که از زمان سقوط هواپیما در منطقه جنوبی این کشور، چهار کودک ناپدید شده در جنگل‌های بارانی منطقه سرگردان بوده‌اند.

هواپیمای سبک «سسنا ۲۰۶» حین پرواز در ساعات اولیه روز از صفحه رادار ناپدید شد.

در اوایل هفته، سربازان لاشه این هواپیما را که با نوک در کف جنگل فرو رفته بود، همراه با اجساد سه نفر پیدا کردند.

یکی از بزرگسالانی که جسدش پیدا شد، مادر این چهار کودک است و تصور می‌شود سن این بچه‌ها بین ۱۱ ماه تا ۱۳ سال باشد.

اوایل روز چهارشنبه، ارتش کلمبیا گفت که در جستجوهایش یک پناهگاه که به شیوه‌ای ابتدایی با چوب‌ها و شاخه‌ها ساخته شده را پیدا کرده و آن را نشانه‌ای مبنی بر زنده بودن بازماندگانی از پرواز سقوط کرده، دانست.

در عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی، قیچی و کش مو در شاخه‌های کف جنگل دیده می‌شود. پیش از این نیز یک شیشه شیر کودک و مقداری میوه نیمه خورده و دور ریخته شده نیز توسط امدادگران پیدا شده بود.

جنگل‌های بارانی آمازون، منطقه‌ای با از انبوهی از جنگل‌ها است که دسترسی به آن بخاطر دورافتاده و منزوی بودن بسیار سخت است. به همین دلیل بالگردهای نظامی ارتش کلمبیا برای کمک به یافتن بازماندگان به کمک تیم‌های جستجو در روی زمین آمده بودند.

مقامات کلمبیایی هنوز علت سقوط هواپیما را اعلام نکرده‌اند اما سازمان مقابله با بلایای این کشور اعلام کرده است که خلبان، دقایقی قبل از ناپدید شدن هواپیما از سیستم رادار، مشکلاتی را در موتور گزارش کرده بود.

 

دیدگاه