کلاهبرداری از 350 نفر با ترفند پیش‌فروش خودرو

یک نفر با پیش‌فروش خودرو سر ۳۵۰ نفر کلاه گذاشت. متهم به بهانه پیش‌فروش خودرو از ۳۵۰ نفر صدها میلیارد تومان دریافت کرده، ولی خودرویی به آن‌ها تحویل نداده است.

 

بیست و پنجم خرداد تعدادی از شهروندان تهرانی به کلانتری ۱۴۰ باغ فیض مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کردند که به روش ثبت‌نام خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

مالباختگان همچنین طی روز‌های گذشته در مقابل کلانتری‌ها و اماکن قضائی دست به تجمع زده و خواستار استرداد مال خود شده‌اند.

پلیس می‌گوید در تحقیقات اولیه مشخص شده که متهم به بهانه ثبت‌نام خودرو میلیاردها تومان از مالباختگان دریافت کرده، ولی خودرویی را به آنان تحویل نداده است.

به گفته «سرهنگ محمد معظمی گودرزی» رئیس پلیس پیشگیری تهران، در پی شکایت این شهروندان، هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و ساعت ۱۹ همان روز این فرد دستگیر و به همراه نماینده‌ای از شکات به مقر انتظامی منتقل شد.

متهم در جریان بازجویی‌هایی اولیه به جرم خود اقرار و اعتراف کرده که از ۳۵۰ نفر مبالغی را به بهانه فروش خودرو دریافت کرده، اما خودرویی به آنان تحویل نداده است.

سرهنگ گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده و تحقیقات ماموران برای شناسایی دیگر مالباختگان و کشف جرائم احتمالی ادامه دارد.

یکی از مالباختگان در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که متهم با نام «م. ش.» در قالب یک شرکت، خودرو‌های داخلی را حدودا ۶۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار پیش‌فروش می‌کرده و قرار بوده این خودرو‌ها را ظرف ۱۰۰ روز (۹۰ روز کاری) به آنان تحویل دهد. 

او می‌گوید تمام دارایی و ‌پس‌انداز خود را برای خرید یک دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو به حساب این شخص واریز کرده و اکنون امیدوار است که پلیس و دستگاه قضایی بتوانند حساب این شخص را بموقع مسدود کرده و پول مالباختگان را از او پس بگیرند.

با توجه به تعداد شکات، مبلغ کلاهبرداری‌شده توسط این متهم، بالغ بر صدها میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

 

دیدگاه