عامل اخاذی و هتک حیثیت در تنکابن دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری فردی که با تهدید به پخش تصاویر خصوصی شهروندان خانم در شبکه های اجتماعی اخاذی می کرد، خبر داد.

سرهنگ بهادر دیلمی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند شهروندان خانم به پلیس فتا شهرستان تنکابن، مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و ساختگی و غیر اخلاقی و اخاذی از آنان توسط فردی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته عامل این اقدام مجرمانه را که ساکن یکی از شهرهای پایتخت بود شناسایی و در عملیات پلیسی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن تصریح کرد: متهم که در ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود بود، پس از مواجهه با ادله های پلیسی لب به اعتراف گشود و به انتشار تصاویر خصوصی و ساختگی و غیر اخلاقی از شهروندان با قصد اخاذی از آنان اعتراف کرد.

سرهنگ دیلمی از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست در نگهداری از اطلاعات خصوصی خود نهایت دقت را داشته باشند و از ثبت تصاویر و ویدئو با دستگاه‌های دیجیتالی دیگران خودداری یا از حذف آن مطمئن شوند زیرا ممکن است به دلیل سهل‌انگاری آن فرد، اطلاعات آنان در فضای مجازی منتشرشده و موجب سوءاستفاده سایرکاربران قرار گیرد.

 

دیدگاه