کلاهبرداری از 3 هزار نفر با عنوان صیغه‌یابی!

رییس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری اینترنتی که با راه اندازی کانال تلگرامی صیغه‌یابی جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبر داد.

رسول جلیلیان گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی، به پلیس فتا مراجعه  کرد و گفت  افرادی ناشناس با راه اندازی یک کانال جعلی تلگرامی با عنوان "صیغه‌یابی" با شیوه متقلبانه اقدام به کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون ریالی از او کرده‌اند.

وی افزود: بررسی‌های کارشناسی ماموران حکایت از این داشت که فرد کلاهبردار با عناوین مختلف از جمله حق معرفی و گواهی تضمین مالباخته را ۱۵ میلیون تومان سرکیسه کرده و حساب کاربری را مسدود کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان البرز اضافه کرد: ماموران با انجام یکسری اقدام فنی و پلیسی، رد پایی از عامل کلاهبرداری در یکی از مناطق شهرستان چهارباغ به دست آورده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را به همراه همدست و برادرش دستگیر کردند و به پلیس فتا انتقال دادند.

جلیلیان تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی اعتراف کرد با شیوه جعل مجوز پلیس امنیت و حوزه علمیه مبنی بر راه اندازی کانال تلگرامی کاربران اینترنتی را فریب داده و با شیوه‌های متقلبانه نزدیک به 3 هزار نفر را سرکیسه کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به شناسایی ۲۲ نفر از مالباختگان پرونده، افزود: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط متهمان حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 

منبع: فارس
دیدگاه